Rikedomsnivå-kalkylatorn: räkna ut din riktiga och känslomässiga nivå i Rikedomstrappan

Haha “och är båda “rätt”” och “du är nöjd med att sitta där du är, jag gillar att se och göra nya saker”.

Asså, du får det att låta som att jag inte gör något alls och bara sitter ner och tittar in i en vägg. :slight_smile: Jag ser och gör väl också nya saker, fast primärt hemma i Sverige. Jag gillar också god mat och uppleva nya saker. Jag har bara inte ett behov av att göra det på andra sidan jorden. Min fru träffade jag i Sverige och jag har också gjort karriär här hemma.

Jag byggde nyligen om ett akustiskt piano till ett digitalt. Det va lika givande för mig som en resa för dig. Jag upplevde något nytt, testade nya saker, fick använda hjärna och skapade något som ingen har gjort tidigare. Och nu använder jag det jag skapat för att skapa min egen musik. Men man har väl inte levt för än man upplevt magsjuka på ett vandrarhem i Laos? Skämt åsido.

Men vad du menade primärt är väl att det är okej att ha olika prioriteringar, och där är vi eniga.
Jag har bara intressen och prioriteringar hemma som i många fall trumfar utlandssemestrar i välmående per spenderad krona.

Edit: vill bara förtydliga att jag inte såg något negativt i ditt inlägg och att jag vet att du inte ser ner på mitt sätt att leva alls. Ville bara säga att det går att uppleva saker och äta god mat utan att resa.