Jag har väldigt bra lön och inte så stora behov, vilket gör att jag för närvarande stoppar in ca 50 000/månaden på lysa. I övrigt har jag ett lågt belånat hus och har nyligen köpt en lägenhet i Stockholm för … tja, för skojs skull. Räknar med värdeökning och kanske hyr ut den om ett tag.
Funderar på om det är något mer jag skulle göra. Tuffar liksom på… ska jag vara nöjd nu? Eller börja typ köpa skog för att nå nivå 5 på rikedomstrappan?
Vore roligt med inspel och tankar.
wtf, med sån sparkvot behöver du bara jobba några år
Vet inte om jag riktigt passar i denna grupp, men jag skulle fundera på vad som gör dig lycklig, vart du får energi och göra mer av det.
Pengar har man mest nytta av när man är frisk och mår bra. Se till att leva gott fram tills pension och gör/upplev saker medans tid är.
Mamma dog när hon var 64, hade hon väntat med att leva tills 65 hade det inte blivit mycket till liv.
/Magnus
3 gillningar
Alltså, ta ett så stort lån du kan och köp största möjliga båt. En strategi för dig!
2 gillningar
Hur ser ditt liv ut i övrigt? Utifrån det du skriver får jag nästan bilden av lyxversionen av äta - sova - dö.
Partner? Barn? Fritid? Drömmar? Resor? Livsprojekt?
1 gillning