Ris och ros kring forumet | Vad tänker du?

Hm, det får nog någon i admin svara på. Jag har blockat 2-3 personer, men nu hittar jag inte blockeringsfunktionen. Senaste var för över ett halvår sen, så kanske det har ändrats.

Jag ser en rad där det står ”dolt inlägg” när de kommenterat. Men vet inte hur det funkar för hela trådar de startar.

2 gillningar

Tack ändå, testar… sorry nu såg jag fler alternativ för snooze, bland annat “för alltid” (1000 år :nerd_face::+1: ) det var nog kanske telefonens UI som var för litet.

3 gillningar

Såhär ser en dold kommentar ut, eller två i detta fall. Man kan välja att klicka på dom, om man ändå vill läsa.

2 gillningar

5 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Samling av OT inlägg och urspårade sidospår från övriga forumet

Möjligheten att flagga inlägg är ett jäkla skit. Hänt flera gånger att någon skrivit ett inlägg med tydlig politisk vänsterlutning, när jag gått i svaromål har det flaggats direkt. Överlag är forumet ganska skitnödigt.

På plussidan finns ju främst all kunskap inom alla möjliga ämnen, som folk delar med sig av

5 gillningar

Jag tycker att många inlägg inte alls handlar om det som gruppen avser, dvs ekonomi och råd runt det, tex sociala problem mm mm, så det blir svårt att hitta det som jag tyucker6är intressant…
Eller har jag fattat fel om gruppens syfte?

Här kan du ställa frågor, få svar, diskutera intressanta ämnen, utbyta idéer, träffa likasinnade, bli utmanad, få tips, råd, tankespjärn och inspiration. Här hjälps vi helt enkelt åt att bli rika tillsammans, både ekonomiskt men även i rikedom bortom pengar. :moneybag::heart::slightly_smiling_face:

Texten ovan är från Rika tillsammans beskrivning av forumet, kopierar från Börja här sektionen.

Det fantastiska och problematiska med ekonomi är att det berör det mesta i livet. Så därför lyft många olika ämnen på forumet. Vilka frågor upplever du vara irrelevanta?

Tips, man kan dölja sektioner man inte är intresserad av. :blush:

6 gillningar

Ris till forumet, modereringen tenderar att vara vänstervriden/lättkränkt.

Ros, håller med om det mesta positiva som sagts tidigare.

Nu fick vi ju inte läsa @disc0 s inlägg, men att gilla en låt är ju inte mycket till “ställningstagande”. Sen, klarar man inte av att ta ställning mot en fanatisk dödskult som terroriserar mellanösterns enda demokrati, då är man rätt svag anser jag. :israel: :sweden: :heart:

2 gillningar

@Moderatorer arbetar med det här på sin fritid, utan ersättning. Det är riktlinjer som de tolkar och försöker efterfölja, för att göra ett inkluderande och trevligt forum för alla, där alla har möjlighet att lära sig om ekonomi. De gör sitt bästa och är guld värda. Skärpning.

13 gillningar

Konstigt det där, jag tycker det mesta är högervridet. Sen tycker jag att det var katastrof i vissa trådar förut, innan modereringen fick förstärkning. Jag tycker det är skönt att det modereras frekvent, vill man ha mindre moderering, finns det flera alternativa forum som kan passa bra. Ingen nämnd och ingen glömd. :see_no_evil:

12 gillningar

fniss :poop:

(Ja, flagga på eller flytta till OT. Jag hittar ut själv. :policeman: )

5 gillningar

Var en moderator som ville ändra hur mycket info som delades av honom på forumet så han ändrade sina och andra inlägg flera år bakåt i tiden, fick ett flertal av mina inlägg ändrade då.

Sen om det är bra eller dåligt kan vi ha olika åsikter om.

Jag som har lyssnat på poddarna i några veckor och nyligen bestämde mig för att ta ett steg in i communityt för att lära mig mer om privatekonomi, pension, syn på pengar, rikt liv mm blir lite fundersam när jag kommer in och ser upprörda diskussioner om vad man får eller inte får säga om Eurovision samt att de vänstervridna moderatorerna är lättkränkta… :innocent: Jag tänker att det inte var det jag förväntat mig av personer som vill jobba tillsammans för ett rikt liv.

Sen kanske det finns ett värde i det och är en del av skapa interaktion över längre tid men det ser märkligt ut för mig som är ny.

8 gillningar

Det jag uppskattar mest med forumet är den trevliga och hjälpsamma stämningen. Och att det som diskuteras är ekonomiska sakfrågor, inte politik.

Vi har alla åsikter om vad som händer i världen och vem som har rätt och vem som har fel. Men debatten spårar lätt ur och inget konstruktivt kommer ur det.

Jag tycker att forumet ofta är en vilsam oas från det polariserande och högröstade. Vill jag ha det kollar jag på partiledardebatter (vilket jag undviker till varje pris).

11 gillningar

Tack för alla kommentarer och inspel. Jag håller på och bakar lite kring hur saker ska bli lite tydligare framgent. Framförallt också för den som är ny. :slight_smile:

5 gillningar

Ja, det här har jag lite åsikter om. Jag anser att personen u fråga tog rätt stort utrymme och upplevdes som ganska fanatisk. Att då bara kunna scrubba bort det och punktera diskussioner gör det ganska obegripligt.

Så ett förändringsförslag borde vara att moderatorer kanske inte bör moderera sig själva med ”super powers” så att de kan städa upp sitt eget fotavtryck. Vad som ska redigeras ”after the fact” borde avgöras av moderatorkollegor eller Jan.

Men jag är bara en person.

Skriver här relativt lite nu för tiden då jag tröttnade på att det fanns en lite skara högljudda skribenter som alltid hade åsikter och expertkunskaper i de allra flesta ämnen. Tror de skrämmer bort en hel del nykomlingar. För egen del så tröttnade jag bara.

Det är bara att välja “Dölj” (1000 år framåt) på personen så syns ingenting skrivet av den. Superbra funktion, tack @Melwa för tipset. De som skriver saker man redan vet på förhand att man inte bryr sig om är då helt borta och tar inte upp något utrymme alls :nerd_face::+1:

1 gillning

Tror inte att man kan dölja moderatorer, men kan ha fel.

Nej, det verkar inte gå, sorry.