Robotdammsugare - vilken ska man välja?

Vi bor på 2 våningar på 137kvm styck och har 3 hundar en katt och en kanin. Samt två tonåringar.
Det är med andra ord varje dammsugarens mardröm. :slight_smile:
Vi hade fram till nyligen en neato d5 och en vanlig dammsugare. Det funkade värdelöst. Neaton var för högljudd och långsam och vanliga dammsugare är värdelöst att använda.
Vi köpte nyligen en roborock s5 max och en dyson. Vilken skillnad! Roborocken är dubbelt så snabb och fastnar aldrig. Den får köra dagligen i källaren där det är minst rörelse och det är kliniskt rent.
Sen kör jag roborocken ibland på huvud våningen medans vi är ute med hundarna, den hinner då nästan hela våningen och mellan gångerna kör vi med dyson. Samt barnens rum är det enklast med dyson bland sladdar etc.

Jag tömmer i princip dagligen en full dammbehållare från roborocken och nästan lika ofta från dyson. Ångrar lite att jag inte tog den dyrare roborocken som kan tömma sig själv i en större behållare.

Skulle jag behöva välja en av dom skulle jag dock välja dyson. Det är 100ggr lättare än en vanlig sladd dammsugare och 200ggr bättre än våran sladdlösa Electrolux vi hade innan.

2 gillningar