Åkte till Netonnet med min bästa vän. Spontant började vi prata om robotdammsugare när vi gick förbi och något som jag ha velat ha ganska länge, med anledning att jag damsuger lägenheten varje vecka.
Köpte den billigaste Robotdamsugaren från Andersson med app funktion. Värdelös fastnade på alla trösklar som finns i lägenheten, virtuella kartan krångalde i smart home appen och språket var på kinesiska. Andersson RTR-W2000 | NetOnNet
Efter en vecka så återlämnade jag robotdamsugare och fan en Xiaomi robotdamsugare istället. Xiaomi S10 Robot Vacuum | NetOnNet. Denna Xiaomi har en bättre app, navigeringen är smartare, när den fastnar så försöker den hitta andra vägar och den har generellt bättre funktioner.
Insåg att denna robotdamsugare har sparat 30 minuter av min fritid som jag göra något annat.
Varför köpte jag inte denna här tidigare?
Roborock. Mkt nöjd. Kan sätta sig skräp i systemet som gör att man behöver rengöra lite manuellt, men tror mest det beror på min hunds långa päls och att jag tömmer den för sällan.
Hur är det med dammsugarpåsar? Till vår kostar nya hos svensk åf 200kr för 5 medans man kan köpa 10 från aliexpress för 50kr. Detsamma gäller borstar osv. Nån som testat?
Köpte en Xiaomi X10+ som jag installerade Valetudo på igår och integrerade i HA. Det största problemet än så länge är när den ska över trösklar för då skakar den av sig massa skit…
Har en Roborock S8 och den har på riktigt förändrat mitt liv. Den kommer över alla hinder och tar alla mattor med bravur.
Det finns ett liv innan och efter robotdammsugare.
Brukar lyfta upp stolarna och annat krimskrams ibland innan jag går till jobbet och sedan komma hem till ett hem som är dammsuget och moppat, magisk känsla.
Längtar tills det finns riktiga robotar som är lika långa som människor som kan damma högre upp, tömma diskmaskinen, hänga tvätt och laga mat också.
Kanske kan de även tömma robotdammsugaren på damm och ladda sig själva också
Hört den ska komma ut i april i usa. Visst all including går nog på 19 tusen. Men det kommer säkert komma billigare med bara tömning och den nya armen som går ut i hörnen.