Småland 4 life! ![]()
![]()
Jag skriver knappt något jämfört hur mycket jag tänker och tycker ![]()
![]()
Välkomna!
Ett välbehövligt tillskott. ![]()
Hej nya moderatorer
Hej och varmt välkomna nya @moderatorer
. Och tack till avgående diton!
Härligt! Välkomna från en föredetting ![]()
Lycka till alla tre. Kul med nya moderatorer.
Kul och bra att ni ställer upp!
Någon gång kanske Jan kunde köra en AMA eller något med gamla och nya moderatorer.
I podd- eller trådformat. Eller finns det redan?
Hur ser ersättningsmodellen ut för moderatorerna? Helt ideellt?
Får de julbord och påskägg?
Hej på er! Stort tack att ni ställer upp!
Härligt med lite nya färskningar att moderatorbrottas med! ![]()
Fint att ni engagerar er för forumet. ![]()
Toppen! ![]()
![]()
Jag ska försöka att sköta mig ![]()
I år blev det resa och matvandring i Köpenhamn ![]()
Ja, det är nåt visst med Småland. Född och uppvuxen där, men blev inte ledsen av att flytta därifrån. Men ändå så nostalgisk varje gång man åker tillbaka. Det är inte som någon annan del av Sverige
Jag fattar fortfarande inte varför folk höjer på ögonbrynen för att man vill ha sin lingonsylt till korv med mos? ![]()
Kul med nya friska oförstörda moderatorer!
Hoppas ni ska trivas med uppgiften @Flurre, @Lynx och @MariaF
Jag lovar och svär att försöka hålla mig på den goda sidan efter allra bästa förmåga ![]()
Själv håller jag mig bara i chatten för att slippa problem med
! ![]()
![]()
Mycket tråkigt att höra ![]()
![]()
Det här är inte bara riktat till dig @passiv:
Att jag tackade ja var för att jag anser att detta forum har förändrat mitt liv så mycket, och förstår vilken viktig påverkan det har för människor och ens framtidsutsikter, och att ens våga ta vissa “språng” i livet.
Jag har varit med i andra ekonomi-sidor/forumsammanhang tidigare (eftersom jag är väldigt intresserad av privatekonomi och juridiken kring den), men inte någonstans jag blivit lika inspirerad och välinformerad och gjort mig nyfiken att gå utanför mina ramar och “tänka nytt”.
Det är inte bara Jan/Caroline/Oliver/moderatorers förtjänst- även om de är en stooor del av det. Det är även andra forummedlemmar som man bollat mycket med, som gett mig så mycket.
Detta forum är så mycket mer organiserat, strukturerat, och “städat” och jag känner mig dessutom trygg härinne. Det är informativa poddar och artiklar som går utanför de “vanliga” som jag alltid läst. Tycker vanlig media numera är alldeles för ytlig och bara skrapar på ytan och aldrig kommer med något nytt, känslan av “det här vet jag redan”- och att det inte ger en någonting längre. Eller så är det DI, eller andra mer “avancerade” medier som enligt mig pratar fikonspråk så man inte ens orkar läsa eller förstå vad de pratar om- det blir för stort att greppa. Men härinne är det som att man gör en brygga mellan de världarna.
Detta kan jag ta del av utan att betala en enda krona om jag vill (men nu har jag valt att vara Patreon-medlem).
Därför tyckte jag att det arbetet RT hittills gjort är såpass viktigt, att jag ville göra vad jag kan för att dra mitt strå till stacken i förvaltningen av det. Några få människor skulle inte orkat rodda hela det arbetet själv som forumet innebär. Men nu är vi flera moderatorer som delar på ett arbete som gör att Jan/Caroline/Oliver kan och orkar fortsätta utveckla det övriga. Det hade jag gjort oavsett ersättning eller inte.
Hade det varit ett forum enbart för betalande medlemmar, så hade jag kanske kunnat gruffa lite att “då får man väl anställa folk till att göra detta arbete om det handlar om att bara tjäna pengar på det”. Men nu vill de ju att så många som möjligt ska få ta del av det, och att alla är välkomna- betalande eller inte betalande. Sen att det visas uppskattning som Jan berättar om- det är “bara” en bonus, men en mycket trevlig och uppskattad sådan. Och det är iaf så jag resonerar kring din fråga om ersättningsmodell (jag såg en annan fundera lite längre upp i tråden om det också) ![]()
Kanske det ja- men tröttnar inte du på banjospelandet emellanåt?
![]()
Skämt åsido- jag har minsann en banjo kvar i min garderob, och den vårdar jag ömt. Med de som jag känner mig trygg med så tar jag fram den och spelar en trudelutt emellanåt ![]()
Själv blev jag smålänning 1993 när jag var 16 år. Innan dess levde jag någon annanstans i Europa. Eller bättre sagt med klar språk Balkan ![]()