Jag tycker detta avsnitt tangerade många avsnitt på RT rörande FIRE, frihet och vad ett lönearbete kan eller förväntas betyda för oss…
Dessutom kort och koncist avsnitt
Jag tycker detta avsnitt tangerade många avsnitt på RT rörande FIRE, frihet och vad ett lönearbete kan eller förväntas betyda för oss…
Dessutom kort och koncist avsnitt
Djupt. Måste nog lyssna ett par gånger till på det där.
Blev intresserad av att se eller läsa verken de tar exempel från. En del igen och andra för första gången.
Klart är iaf att avvika från mängden genom att tex begå FIRE är något som väcker känslor både hos dem som gör det och deras omgivning.
Tack för lyssningstips och tillhörande lästips. ![]()
Tvära kast, dock. Hur tolkar du poängen?
Det jag tog med mig från avsnittet var snarare en påminnelse om konflikten mellan det att leva ett autonomt och fritt liv och (finansiell) trygghet samt sociala konsevenser av att bryta mot normen (inte uppleva jobb som ett kall, välja bort lönearbete). Avsnittet väckte snarare frågor och reflektion än klara svar. Kanske är poängen för mig att en betalar ett pris, vilken väg man en går, och att det åligger oss alla att reflektera över detta om man vill fatta ett klokt beslut om hur man vill leva