Saker en BRF kan göra för sina medlemmar?

Jag tror jag betalar ca 30 kr/mån för tillägget

Ett par saker som jag tror inte tagits upp i tråden:

• Däckförråd man får hyra plats i
  • Separata MC parkeringsplatser

En möjlighet som diskuterats i vår förening är att göra om en lokal i till ett antal ”drop down” arbetsplatser för föreningens medlemmar.

2 gillningar

Att köpa lådcyklar m.m. torde vara sådant som går utanför ordinarie arbetsuppgifter för en styrelse och borde således vara föremål för omröstning på en årsstämma.

Om nu en enig årsstämma vill lägga pengar på sådant som bara kommer vissa som just nu är medlemmar till gagn så får man väl göra det.

Jag hade hellre sett att min förening ser till att fokusera på kärnuppgifterna och hålla avgifterna så låga som möjligt så får de som vill köpa lådcyklar själva.

1 gillning

För fastighetens framtida värde kan det vara bra att inte hålla avgiften så låg som möjligt. Det är svårt att sälja en lägenhet i ett ruckel.

Men det blir en bra stämma i år, många idéer från tråden :smiley:

1 gillning

Enligt bostadsrättslagen är föreningens upogift att bereda boende för föreningens medlemmar. Åtgärder utanför detta är givetvis helt felaktiga.

Självklart är det däremot positivt att man jobbar för en bättre boendemiljö, typ anläggande av sandlåda (om intresse funns) etc.

1 gillning