Har LF idag som jag tycker har 2 svagheter (minst) Hur kollar man hur det är på andra banker. Måste jag ringa och fråga
1 om en överföring/betalning inte kan göras så kommer det ett brev efter någon vecka där det står att man försökt men inte lyckats. Går man in i appen så finns det inget spår av betalningen eller det jag la in. Hur är det på andra banker hur meddelar de om en betalning inte går igenom?
2 OCR på typ skattekontot ju samma hela tiden. Varför kan jag inte spara det. Hur är det på andra banker?
Vet inte om detta hjälper dig men danske bank har en funktion där man fotar fakturan så kommer allt upp automatiskt ocr summa och bg/pg. Man måste dessvärre dubbelkolla manuellt i alla fall. Blev fel på summan en gång för mig. Påminner lite om fortnox kvittofunktion som är göörsmidig
Skandia som jag bytt till är ljusår efter D.B men billiga i stället
På Swedbank kan man kopiera och redigera en tidigare transaktion. Brukar använda det exempelvis när jag gör överföringar till mina konton i en annan bank, eftersom jag inte har någon faktura att scanna.
Kopiera transaktionen är en bra funktion hos Swedbank, använder den några gånger varje månad t.ex för betalning till skatteverket. Vad jag vet om så finns inte funktionen i appen.