Som någon svarat, kolla car.info så ser du hur snabbt dom säljs och vad dom sålts för hos handlare och privatpersoner. Ser att det privat såldes en motsvarande med samma mil i slutet av November för 214’.
Är spännaren till kamremmen bytt? Otroligt vanligt fel som brukar dyka upp kring 8-12.000mil på Audis 2,0TDI i de årsmodellerna. Fick det bytt på tilläggsgarantin(köpt begagnad av handlare) på vår från 2019. Även på dotterns A4 från 2017 har vi bytt. Dock köpte hon sin privat så tilläggsgaranti fanns inte
Kika runt så du har rätt förväntningar på vad du kan sälja den för, och kontakta fler handlare så du får fler bud på den. Eventuell köpare föredrar nog att köpa via handlare och deala till sig 2-3års extra garantier.
Inaktuell tråd nu, men jag kan även jag tillägga att det inte är värd det via Blocket.
Jag har tidigare sålt bilar på Blocket relativt smidigt och gjorde ett nytt försök för ett par tre år sedan igen. Fyyyfan vilket kaos det var. Redan efter två dagar lade jag ned processen och accepterade en “förlust” om 15-25-papp genom att sälja till bilhandlare.
Blocket har väl varit No 1 websida under de senaste åren när det gäller att sälja bil, och köpa med såklart. Har väl både köpt och sålt alla bilar just på Blocket sedan sekelskiftet eftersom jag aldrig har köpt en bil av en bilhandlare - i Sverige i vart fall. Utan alla bilar jag köpt har jag köpt privat.
Men något har hänt med Blocket de senaste månaderna. Från att ha varit Sveriges största bilhandlarsida med relativt gott omdöme så har sidan gjorts om och avskyrs av både köpare, säljare och bilhandlare. Flykten från Blocket har varit så stor senaste månaderna så tom många har gått över till Tradera. Vilket iof sig är lite märkligt eftersom knappast Tradera kan utnämna sig som en “bilhandlarsida”.
SVT Nyheter >>> Bilhandlarna i händerna på Blocket – nu rasar försäljningen
Jag har ju ägt bilar sedan slutet av 1960-talet och med nytaget kk sedan början av 70-talet och jag har ärligt talat inget bra tips idag nådens år 2026 ska köpa eller sälja bil. Papperstidningarna är ju borta. Och nu är Sveriges största websida på sista andetaget. Så alla tips om var man kan köpa och sälja bil PRIVAT idag välkomnas. Gärna så inte Skattemyndigheterna får mycket kännedom.
Hoppas länkarna fungerar ovan! Skrev inlägget i MS Word.