Ringde alla möjliga firmor.
Kamux och riddemark bäst(riddermarke hade hotfull säljare dock…)
Men köp för fan aldrig en bil därifrån, de bara plockar in bilen och säljer den dagen efter, 0 koll på vad de säljer
Ringde alla möjliga firmor.
Kamux och riddemark bäst(riddermarke hade hotfull säljare dock…)
Men köp för fan aldrig en bil därifrån, de bara plockar in bilen och säljer den dagen efter, 0 koll på vad de säljer
Hej,
Det slutade med att Niemi bil gav bäst erbjudande på 180 000kr.
Niemi gav dessutom mig en bra känsla när de sa att de inte står och prutar på plats utan att den information jag medgett om slitna däck, stenskott osv är överenskommen. Återstår givetvis att se när de hämtar bilen, om de försöker några trick.
Kamux 170tkr
Riddermark 175tkr
Carplus 150 - 166tkr
Kollade med några andra men de låg också runt 170tkr.
Niemi gav mig ett pris på telefon och sedan när jag lämnade bilen där så kollade de igenom den och sedan gjorde de avdrag för varenda skavank de kunde hitta. Så priset jag fick var betydligt lägre. Värt att tänka på om jag ska prova detta igen. Vkdb gör nog samma sak. Jag får ett pris osett och sedan sänks det.
Jag har bara sålt en bil via VKDB, men eftersom jag var noga med att fotografera varje skavank och vara tydlig med bilens skick så fick jag exakt det vi kommit överens om via mail.
Kolla med Riddermarks bil också om du inte gjort det. Bestäm med säljaren att om de inte är något utöver du beskrivit så ska de ej dra av på plats. Sålde nyligen en bil och fick precis de vi kom överens om. De hämta bilen dagen efter vi bestämde och de tog ca 1h med inspektion på plats och pengarna på kontot innan de tog nycklarna.
De verkar generellt sett ha mindre marginaler då de skiljde bara 13k upp till vad motsvarande bilar fanns i lager och såldes för ut mot slutkund.
Har samma erfarenhet. Jag var ärlig innan och ingen prutning på plats.
Sålde en Volvo till Riddermark förra året. Skickade bilder på bil, skador, servicebok och på plats bekräftade de allt och swishase överenskommet pris.
Har bara en enda erfarenhet av sälja bil till liknande firma och det var Riddermarks.
Gick väldigt smidigt fick bud från flera firmor och Riddarmarks gav delat högsta bud innan kontroll av bilen men de kom hem till mig.
Var noga med att ge korrekt beskrivning innan och fick veta att eventuellt avdrag under slutliga budet på plats var möjligt.
Riddarmarks kom ut och gjorde koll på plats efter en checklista utan problem. Inga problem med försök till att sänka det ursprungliga budet och de skickade ut ett avtal per mail som godkändes med bank id. Tog några minuter så hade jag pengarna på kontot. Tog ca 30 minuter.
Jag har inte kollat på riktigt med någon ännu. Men riddermarkbil kan vara värt. Jag provde de en gång och då ringde de upp mig och de var inte intresserade av den bilen. Hur den ser ut i plåt och lacken går lätt att se, men resten där under är ju svårare.
Denna gång ska jag ta bilen till bilprovningen och låta de göra en koll. Det kostar 900 men då vet jag mera hur den är.
Ja, de beror nog lite på bil så klart. Jag la ut vår bil på blocket och hade 0 intresse från privatpersoner så jag tyckte ändå Riddermarks gav ett bra bud givet de förutsättningarna ![]()
Nu provar jag riddermarkbil och fyller i mera information om den. Ska försöka vare så noga det går.
När Kronblom försökte sälja då var han först oärlig och ljög om allt. Bilen är i perfekt skick och går utmärkt. Då blev den ju inte såld så han blev överdrivet ärlig istället och berättade om alla fel och hur den såg ut. Bara en idiot skulle köpa den här bilen sade han. Då blev den ju inte heller såld ![]()