Sälja bostadsrätt med förlust?

Man äger ju också rätten till bostaden, viktig att komma ihåg, du äger både en del av föreningen men också rätten till bostaden.

I en hyresrätt har massa människor nycklar till din lägenhet, i en bostadsrätt har bara du nycklar. Stor skillnad för mig i alla fall.

Det där behöver ju inte alls stämma.

Arbetat som fastighetsskötare åt flera bostadsrättsföreningar där vi haft huvudnyckel till alla lägenheterna. i vissa fall finns det ett service läge som låset ska ställas för att kunna öppnas av huvudnyckeln (standard i JM produktioner) och ibland finns det inte.

Men ni är vi utanför topic.

Jag hade aldrig accepterat att en fastighetsskötare hade nycklar till ”min” bostadsrättslägenhet. Serviceläge absolut, men inte annars.

1 gillning

Det är bara jag som har rätt till min bostadsrätt i alla fall, det är en fantastisk känsla för mig som bott i hyresrätt innan där det gått in folk som ska kolla ventilationen osv stup i kvarten utan att ringa på dörren, aldrig igen!

Men ja, off-topic!

För att svara på frågan i trådstarten så är det ofta bäst att sälja billigt och köpa billigt då man får mer för pengarna helt enkelt. Men tänk inte så mycket investering utan köp för att bo, det brukar bli bäst så!