Sälja mina fonder i dessa kris och krigstider

Jag tänker sälja mina fonder nu rätt eller fel?

Fel.Börsen följer inte verkligheten.Så klart beror det på när du behöver dina pengar.10-15 års sikt.Sälj inte.

1 gillning

Fel att sälja p.g.a. oroliga tider och kris.

2 gillningar

Känns lite sent att sälja när en invasion och sanktioner redan är ett faktum…? Det skulle du i sådana fall gjort redan när Ryssland började mobilisera vid gränsen.

1 gillning

Själv säljer jag inget nix! Du kan läsa den här artikel och avgöra själv om du ska sälja eller ej :+1:.

Beror på om du ska använda pengarna nu eller inom nåt år. Annars är det bara låta dom ligga kvar och fortsätta spara.

1 gillning

Om man hade tänkt använda pengar nu eller inom 3 år då skulle man ändå inte haft pengar på börsen. Kortsiktiga pengar har inget på börsen att göra. Då är det sparkonto som gäller. :+1:.
Långsiktigt är det alltid bra hålla sig till globala indexfonder som tål betydligt mer oroligheter och stök än tex Sveriges och andra små landsindex/högrisk branchfonder. Då blir det mycket lättara stå ut på börsen med lugnare nedgångar.

Fråga 1: Räckte inte denna tråden = Orolig för mitt aktieinnehav
??

Fråga 2: Har du ens läst någonting grundläggande på RikaTillsammans (varför du ens är här?) Då borde du redan fått svar på dina frågor gällande att sälja i panik, tidshorisont, riskvilja osv.

3 gillningar

Tror bestämt TS behagar att skämta.

2 gillningar