Jag tänker sälja mina fonder nu rätt eller fel?
Fel.Börsen följer inte verkligheten.Så klart beror det på när du behöver dina pengar.10-15 års sikt.Sälj inte.
Fel att sälja p.g.a. oroliga tider och kris.
Känns lite sent att sälja när en invasion och sanktioner redan är ett faktum…? Det skulle du i sådana fall gjort redan när Ryssland började mobilisera vid gränsen.
Själv säljer jag inget nix! Du kan läsa den här artikel och avgöra själv om du ska sälja eller ej
.
Beror på om du ska använda pengarna nu eller inom nåt år. Annars är det bara låta dom ligga kvar och fortsätta spara.
Om man hade tänkt använda pengar nu eller inom 3 år då skulle man ändå inte haft pengar på börsen. Kortsiktiga pengar har inget på börsen att göra. Då är det sparkonto som gäller.
.
Långsiktigt är det alltid bra hålla sig till globala indexfonder som tål betydligt mer oroligheter och stök än tex Sveriges och andra små landsindex/högrisk branchfonder. Då blir det mycket lättara stå ut på börsen med lugnare nedgångar.
Fråga 1: Räckte inte denna tråden = Orolig för mitt aktieinnehav
??
Fråga 2: Har du ens läst någonting grundläggande på RikaTillsammans (varför du ens är här?) Då borde du redan fått svar på dina frågor gällande att sälja i panik, tidshorisont, riskvilja osv.
Tror bestämt TS behagar att skämta.