Bra kommentarer!
Yes, det görs en oberoende värdering varje år vid denna tid pga att bolaget använder personaloptioner. Så finns en fin rapport från en av de fyra stora revisorfirmorna som skulle ligga till grund för värderingen. Denna rapport är försiktig i sin värdering, finns inget incitament för någon att värderingen skulle vara så hög som möjligt.
Jag har tecknat en ansvarsförsäkring hos Länsförsäkringar och skrivit i konsultavtalen att eventuellt skadestånd är begränsat till vad försäkringen betalar ut. Känns som jag gjort vad jag kan här för att minimera risken.
Gällande likviditetsbrist, jag är dålig på eget företagande, men du tänker att om aktierna värderas lägre i framtiden?
Yes, medveten om problematiken men är rätt säker på att det är ok i detta bolag. Så länge “nya” ägaren signar aktieägaravtalet skall det vara ok. Men måste kollas upp.
Inget av bolagen är kvalificerade.
Tack! Lurkat en längre tid men först nu skapat ett konto
Det har aldrig varit närmre en försäljning än vad det är just nu Skämt åsido, alltid svårt med den typ av spekulationer. Min bedömning är att bolaget skall säljas, men de har lite punkter att adressera först, sen tror jag på en strukturerad process under -25 eller senast -26. Det är ett svenskt SaaS bolag med bla en stor amerikansk vc firma på ägarsidan med drygt 1/3 ägande. De har haft sitt ägande i snart sex år vilket borde innebära att vi närmar oss punkten när de vill göra en exit. De gör redan idag 4x på pengarna så det borde inte vara ett problem.