Välkommen hit! Tydligen var jag först att hitta din tråd efter så pass lång tid. Har varit många intressanta diskussioner här på forumet 
Svar: Ja, du får pension från var och en av dem. Alltså 6 olika ställen, och kanske fler framöver, annat än man blir senil i förtdig och glömmer hämta ut dem 
Visst kan det vara en fördel att ha några olika tjänstepensioner men att redan ha 6 st vid 37 så blir det nog jobbigt att administrera för dig. Det är så att man kan starta dem när man vill men när man väl startat en tjänstepension så kan man inte stoppa den. Så det kan vara en fördel att ha en 2-3 stycken med de flesta av oss hamnar på många fler. Visst kan det vara fördela att ha många olika fonder hos olika förvaltare men risken är att du får sämre fonder och högre avgifter. Så jag hade nog också försökt samla ihop det!
Inte helt lätt att göra dock eftersom du har 3 olika kollektivavtal vilken brukar innebära OK/bra låg avgifter men rätt ofta också lite snålt fondutbud.
Enklaste sättet är att logga in/kontakta den “valcentral” som är ansvarig för respektive kollektivavtal. En valcentral administrerar de olika avtalen och det är där man utför bytet från en förvaltare till en annan.
- Valcentral för ITP1 är Collectum.se
- Valcentral för SAF-LO är Fora.se
- Valcentral för PA-KFS är jag osäker på men du kan läsa här
Med valcentralernas hjälp kan du se vilka förvaltare du kan välja mellan på respektive avtal, inte säkert den du har nu är “valbar” i nuläget.
Bäst är nog att kolla upp med alla 3 valcentralerna vilka dina alternativ på förvaltare är för de olika avtalen, och se om du kan välja något färre förvaltare, tex från 6 till 3 eller bättre.
Och sedan före du flyttar kolla upp vilka fonder de förvaltarna har så du är nöjd med fondutbudet.
När det gäller att sätta ihop en vettig portfölj av fonder så föreslår jag att du tittar på detta avsnittet med olika modellportföljer med olika risk, förslag på fonder och fördelning. Om du inte kan hitta exakt samma fond hos de förvaltarna du måste välja mellan så kan du säkert matcha och hitta det som är närmast och billigast. Bra indexfonder ska inte kosta mer än 0.2-0.4%. Jag tror du hajar det när du tittat på avsnittet och kommit fram till vilka förvaltare som blir bäst för dig.
Lycka till