Samskapa avsnitt om bostadsrätt? | Vad borde ingå?

Flera har redan nämnt det men det är ju aldrig fel att slå på trumman en gång till för att ge Borätt-köparskolan den uppmärksamhet den förtjänar.
Beräkningstipsen i Borätt-köparskolan som både @JFB och @Heggsyren nämner har hjälpt mig väldigt mycket vid min båda köp. Satta också upp en excel för att snabbt kunna få fram alla nyckeltal.

Min personliga tolkning av allabrf.se är att de är väldigt väldigt grova i sin tolkning av en föreningens ekonomi. För att en förening ska få dåligt betyg hos allabrf.se så får ekonomin vara riktigt dålig. Jag baserar detta på jämförelser av de beräkningar som jag själv gjorde (baserade på beräkningstipsen från Borätt-köparskolan) med de beräkningar och de betyg som allabrf.se ger.

Känns som att allabrf.se så gott som möjligt försöker läsa in föreningars ÅR digitalt och därefter stoppa in de siffror de lyckats utläsa och tolka i sina standardiserade beräkningar. Men då standardiseringen av vad man faktiskt namnger saker i en ÅR samt vilka underliggande siffror som är inräknade/inte är inräknade gör att utfallet blir grovt enligt mig. Känns som en klassis avvägning mellan kvalité och kvantitet. Har full förståelse för att de inte sitter och lusläser alla ÅR manuellt, men resultatet blir ju därefter.