Kom ihåg
Vissa kanske tänker att det finns uppsida i aktien när strejken tar slut och pandemin är över. Det är logiskt att tänka så men glöm inte att det kommer att ges ut en massa nya aktier, så kursen kommer aldrig tillbaka.
Tanken att investera i en sådan tidsinställd bomb har aldrig ens varit i närheten av att slå mig.
Jag köpte inte Saab heller (utom min första bil då).
Om ni har 4000 aktier får ni rabatterade priser inom aktieägarprogrammet. Köper ni fler aktier får ni också guldkort.
Kostar några tusen med dagens aktiekurs.
Ni tjänar in kostnaden på en resa.
Och har dessutom en option med noll nedsida.
No brainer.
För Eurobonus guldkort måste man äga minst 100 000 aktier. Antagligen har de ändrat detta sedan årsskiftet Shareholder program - SAS
Fortfarande värt det att bli friends and family.
(Skrev heller inte att det var 4.000 för gulldkort
)
100.000 är väl tveksamt. Tror det var 10.000 för guldkort för något år sedan.
Jag har (tyvärr) över 4000 aktier och kollade på programmet förra året, men det gick inte att logga in för att regga sig som svensk. Gick bra som dansk eller har NemID…
Möjligt jag missade nån detalj
Förklara gärna hur nedsidan är noll.
ah…ok, läste lite snabbt där 
Men det är 100 000 aktier som gäller nu för Guldkort enligt deras uppdaterad Shareholder program som jag länkade innan.
Point taken. Nedsidan är kostnaderna för aktierna. dvs några tusen kronor med dagens kurs.
Kursen är och kommer vara död för all framtid…… Amen. 
Den har ju sett ut som stora ”L” i kursgrafen sedan 10-12år.
Ett alternativ är att skaffa Amex SAS Elite - då blir Du direkt silver och inte många resor krävs för guld. Du samlar poäng och får 50% rabatt på bonusresor = möjlighet boka plus o BC - lättare få bonusresa som är när man vill åka.
Jag har SAS F&F som SAS gödslar med till sammanbetpartners mm - jag tycker inte det är värt så mycket om man inte tänkt åka på udda tider/säsong.
Slutligen - stor del av värdet i SAS är ju Eurobonus så tror det är betydligt mindre risk att förlora ihopsamlade poäng än att tappa pengar på 100 000 st SAS aktier