Vad händer med SAS?

I skrivande stund har SAS verkligen gått rätt upp. För ett antal månader sen köpte jag väldigt mycket i dem pga av det låga priset och för the memes från min lek-hink.

Nu har mitt innehav stigit med nästan 40% och funderar på om det är läge att sälja. Det måste ju vara temporärt. Nån annan som äger SAS?

1 gillning

Blankare som realiserar kanske?

Verkar inte handla om någon ny kommunikation eller förändrad fundamenta så att säga. Spekulation/blankare/minibubbla?

1 gillning

Sälj och var glad över vinsten.
Vill du spela på lotto, sälj allt utom vinsten.

4 gillningar

Ja det är ju ett av världens lägst värderade bolag, då blir ju svängningarna gigantiska rent procentuellt, även ifall de är små rent nominellt. Ner 99,83% sedan börsnotering…

Plocka hem insatsen. Chansa på långsiktig uppgång och inget förlorat :slight_smile:

2 gillningar

Summan som finns på kontot idag kan gå förlorad.

Oscar Properties, SBB och andra “framtidsbolag” har också gått upp och ner med en massa procent lite hipp som happ. Bra alternativ till enarmad bandit.

Intressant fenomen ändå, Anko har varit tydlig med att aktien kommer bli värdelös och avnoteras när de är klara med chapter11 processen vilket det börjar dra ihop sig till, var något beslut mot slutet av mars som ska komma och det har kommit ut att Sas byter allians (Scary-Team) under Q2. Som vanligt blir väl ett gäng småsparare brända. :crazy_face:

Jag äger inte aktien själv, men verkar som man kan daytradea i den för tillfället om man är lagd åt det hållet. :wink:

5 gillningar

Har du vinst så kan det vara bra att sälja.

En form av “svarte petter”

1 gillning

SAS har ju i princip gått i konkurs och bolaget kommer avnoteras på börsen, att folk handlar med aktien visar ju. bara på hur farligt det är att investera utan att ha lite koll

SAS kommer inte köpa tillbaka några aktier, dom är redan döda. De som inte sålt borde sälja om man inte vill spela rysk roulette dvs…

Hos Avanza äger 82.000 SAS (SE)

Sålde mina till rätt stor förlust, men det är nog över ett år sen nu, bättre och hugga av huvudet snabbt innan man själv blir biten…

3 gillningar

Sålde av alla mina 110k andelar och gick med vinst på nästan 40%, eller 1800kr

Fantastiskt.

1 gillning

Bra gjort. En vinst är en vinst även hur stor eller liten den är. Många bäckar små gör en stor å.

1 gillning