Hej!
Det går tyvärr inte i dagsläget, men det är något vi jobbar på att lösa.
Mvh,
Emma
Hej!
Det går tyvärr inte i dagsläget, men det är något vi jobbar på att lösa.
Mvh,
Emma
Tusen tack, Emma!
Särskild AQR’s UCITS fonder, Virtus GF AlphaSimplex Managed Futures Fund och CAT Bond fonderna som jag skrev i listan ovan är väldigt intressanta att ha med i portföljen om det går. Sen kan det vara så att de har en minsta startsumma för investering men det gör dem inte mindre åtråvärda ![]()
Hör av er ifalll ni behöver veta vilka ISIN koder som dessa fonder har!
Då ekar jag önskan om Avantis nya UCITS-fonder. Bland annat Avantis Global Small Cap Value (AVWS).
Vore fantastiskt om den kom in i utbudet ![]()
+1 på denna. Om Montrose kan ta in den så kan nog också SAVR. Verkar räcka med faktablad på engelska om man skall tolka situationen rätt. Är ju för övrigt samma på Interactive Brokers - faktablad på engelska räcker gott och väl om man vill investera i ett värdepapper hos dem även om man är bosatt i Sverige/DK/FI etc.
Hej!
I veckan har vi gjort årets första återbetalningar av fondprovisioner. Om du är nyfiken på hur vår kickbackprocess går till så finns mer information här.
Trevlig kväll!
/Emma på SAVR
Hej Emma @SAVR - finns det några planer att bygga en SAVR globalfond med VWCE/ISIN: IE00BK5BQT80 som underliggande? Då får man ju hela FTSE All-World Index med inkl. tillväxtmarknader.
Hej @SAVR. Har varit kund hos er tidigare. Försöker nu bli kund igen. Går ej att ansöka igen. I slutet av ansökan står det att jag redan är kund med hänvisningen att jag ska logga in. När jag försöker logga in går det ej. Enligt chatt med er kundservice säger ni att detta är ett tekniskt fel ni jobbar med sedan migreringen. Kan man inte bli kund på nytt om man har lämnat er en gång? Fick till svar att ni hör av er när buggen är löst men ni vet inte när i framtiden det ska fungera igen……. ? Borde finnas en enkel lösning?
Tack för förslaget! Det är väldigt kul att se att det finns ett sug efter fler produkterbjudanden från oss
Vi håller just nu på att utvärdera efterfrågan på SAVR Global by Vanguard. Vi strävar dock alltid efter att bli bättre och ge våra kunder det de vill ha, så om vi märker av ett stort intresse är det inte helt omöjligt att vi adderar fler erbjudanden på andra produkter framåt. Har tagit vidare ditt förslag internt!
Mvh,
Emma
Hej,
Tyvärr går detta inte i dagsläget pga begränsningar hos vår underleverantör FNZ. Är tyvärr inte helt enkelt att lösa, även om man skulle kunna tänka sig att det finns en enkel fix. Vi håller på att se över detta och hoppas på att hitta en lösning snart.
Mvh,
Emma
Ny kund hos Savr sedan några dagar tillbaka. Håller just nu på att koppla bankkonto och ska sedan undersöka om/vilka möjligheter som finns till månatlig automatisk (1) överföring och (2) fondköp.
Gillar man dyra aktivt förvaltade fonder så är Savr rena rama guldgruvan jämfört med att köpa samma fonder hos en ‘vanlig aktör’ (i sammanhanget räknar jag in Avanza och Nordet som vanliga).
Jag har inte haft några problem med att koppla bankkonto till automatiskt månadssparande. Har haft Savr i många år.
Nu är kopplingen mellan min vardagsbank och Savr klar. Det var väldigt enkelt att sätta upp automatiskt månadsöverföring med köp i fonder.
Det här lovar gott inför framtiden. Jag har varit lojal med Nordnet alldeles för länge. Nordnet (och Avanza) kändes nytt, billigt och enkelt när jag började investera för +20 år sedan men om man bara sparar i fonder så är dom varken nya eller billiga längre (förutsatt att man gillar att spara i dyra aktivt förvaltade fonder).
Det känns lite märkligt att man inte kan bli kund i er app eller hemsida eller att ni kan lösa det manuellt. Hur lång tid förväntas detta ta att fixa? Om ni inte löser det snart så får det bli en annan aktör. Man vill ju åt ränta på ränta effekten med bra villkor ![]()
Hej @SAVR, jag undrar hur ni ser på att lägga till mer än en inloggningsmetod?
BankID krånglar ju ibland, antingen för en enskild användare och ibland för en hel bank (utfärdare).
Avanza har förutom BankID även änvändarnamn + lösen + TOTP.
Nordnet har FrejaID.
Det känns tryggare att veta att jag alltid kommer kunna komma åt pengarna, även om någon olycka eller främmande makt skulle störa en enskild inloggningslösning.
hur skapar man en TOTP? Kan man ha bankid och TOTP?
Ja, det går att ha båda två. Här är Avanzas guide för hur man gör:
Menar inte användarnamn+TOTP alltså BankID sedan TOTP men det funkar inte, användarnamn/lösenord har jag redan på inaktiverad. Men tack ändå.
Tack för din feedback! Har tagit förslaget vidare till utvecklarteamet. Ha en fin fredag!
/Emma på SAVR
Hej!
Att det är på gång är att ta i i underkant – det kommer att lanseras inom kort. ![]()
/Emma på SAVR
Hej,
Kul att du vill bli kund hos oss igen! Tyvärr finns det just nu begränsningar för tidigare kunder som sagt upp sina konton och vill bli kunder igen. Detta finns absolut på vår to do-lista, men är tyvärr inte något som kommer att kunna lösas inom den närmsta tiden.
/Emma på SAVR