Det låter ju konstigt. Undrar ifall det beror på att tidigare förvaringsinstitut Fondab har mer muskler och således får en bättre “grundpris”?
Har någon lyckats ta ut pengar därifrån än? Känns som att det bara blir värre och värre, speciellt nu när de tagit bort rabatter också.
Förstår inte hur de tänker, varför ändrar de plattform om de måste ta bort rabatter och det även förstör hela upplevelsen med transaktioner och gränssnitt? Vad håller de på med?
Med anledning av allt som anförts här, samt siffrorna som presenteras på alla bolag, undrar jag om någon mer ekonomiskt kunnig än jag kan svara på min fundering om Savr är nära konkurs? I så fall får vi hoppas att Levler eller någon annan aktör tar över befintliga kunder såsom skedde med Fundler. Där blev det en lösning som gjorde alla parter nöjda,
Håller med Aktiemannen, det vore intressant om någon kunnig person kan uttala sig då det känns som att den här tråden mest är rädslodriven nu… Jag har haft pengar på SAVR i flera år och aldrig haft några problem med att flytta/ta ut pengar, men här finns ju flera som insinuerar att SAVR är någon sorts blufföretag?
Har konto men inget kapital där. Vad jag kan se så finns rabatterna kvar. Handelsbanken verkar ju ha varit irriterade och rädda för Savr sedan start så kan väl vara så att det är de som tar hela kickbacken nu pga storbanksbeteende? ![]()
Savr är varken de första eller sista som kommer fucka upp en stor (och viktig) release. Men som alltid, har ni inte förtroende för dem så ska ni flytta pengarna. Det är viktigt att ha en god natts sömn.

Handlar inte enbart om förtroende utan också hur de kompenserar kunder som påverkas av deras systemkollapser. Än så länge har de valt att inte kompensera någon alls, säger också en del om bolaget.
Har du konto och fått problem? Vad vill du ha i ersättning?
Sålde innehavet för ett tag sen så jag känner inte behov av kompensation. Kan dock tänka mig att handla där igen när de får rätsida på webben/appen ifall rabatterna kvarstår/förökas
Har inte även Avanza fått en hel del kritik för krångel på plattformen emellanåt? Det är knappast specifikt för SAVR?
Jo, men inte på denna nivå. Långt ifrån.
Ge en tusenlapp för varje kund och gå ut med en rejäl ursäkt. Då har man vunnit tillbaka förtroendet. Jag som annars älskar när små aktörer utmanar de stora drakarna blir irriterad över detta. Normalläget brukar vara att mindre familjära bolag ger en bättre kundservice än andra för att öka sin kundstock.
Sen, gällande Handelsbanken, antydde du att de varit irriterade på Savr. Kan du specificera detta lite mer utförligt?
Det är väl relativt enkelt att konstatera att SHB gjort det svårare än nödvändigt för småsparare att köpa deras fonder på Savrs plattform?
Nej, det är inte relativt enkelt att begripa det. Förklara gärna explicit
Det går inte att köpa SHB fonden på plattformen förrän du flyttat in ett innehav från en annan bank. Jag köpte ett mindre belopp på Avanza och begärde flytt till SAVR. vilket tog några veckor: Först efter genomförd flytt gick det att lägga in köporder//fylla på.
Det kan ju också vara tvärtom, att SAVR förhalar SHBs för att de får för dålig kickback från dem.
#tankespjärn ![]()
Jag provade just att ta ut en del av pengarna som SAVR nyligen betalade ut som rabatt på fondavgifterna, pengarna kom till mitt SEB konto på under 24h. Så det verkar inte vara några problem att ta ut pengar. För resten av pengarna köpte jag precis lite till av en fond jag redan har, vilket också gick utan problem. Hoppas fondandelarna kommer lika fort.
De verkar ha fått till allt nu. Någon som vet om/när de implementerar aktiehandel?
De accepterar fortfarande inte nya kunder. Jag skulle ändå gissa att de vill börja acceptera nya kunder innan de inför helt ny funktionalitet. Att ha kunder måste vara ett prioriterat område.
Den saknar ju inte bara rabatt, den är dyrare än på andra platformar som Avanza, då de lägger på platformsavgiften också! Hur funkar det, kommer de dra pengar från ens saldo och vad händer om man går under noll?
Hej alla,
VD på SAVR – registrerade mig här för att se om jag kan vara till hjälp med några frågor. Tråkigt att höra hur många av er stött på problem kopplat till vår stora migrering av infrastruktur. Som vissa av er tyvärr märkte på så tog även migreringen av en del fondtillgångar längre tid än vi hoppades och andelar kunde befinna sig i ett tillstånd där de var “osäljbara”. Ledsen för detta och om detta varit ett stort problem för er så tag kontakt med kundtjänst så ska vi se vad vi kan göra i kompensation.
Sen till mer positiv ton så har vi gjort den här stora operationen för att få till en mycket bättre plattform och en starkare trygghet till kunderna. Vi är nu vårat eget depåinstitut med de omfattande kapitaltäckningskrav som följer med det. Vi har även väldigt starka och långsiktiga ägare som precis investerat två års utveckling och några hundra miljoner i den nya plattformen – så vi är definitivt här för att stanna – till viss konkurrens förtret ![]()