SEB spärrat överföringar till Revolut, hur göra nu?

Det stämmer nog! Jag har fyllt på via “Lägg till pengar” tidigare och det har inte “kostat” något. Men nu sist så har jag fått en “Räntor för använd kredit”. Tror att det kan ha ändrat något för jag kan inte minnas att jag fått det tidigare. Man borde ju alltid får räntan vid överföring när man använder kortet eftersom en betalning till komplett tar ett par dagar för att komma in.

Har inte testat överföra via deras sparkonto då jag inte har ett.

En lösning är kanske att skicka in en liten större summa till kreditkortet så att man ligger på “plus”. Detta borde då användas när man fyller på Revolutkortet utan att det blir ränta för överföringen.

Har själv varit inne på att försöka hitta en ersättare till Revolut i denna tråde https://rikatillsammans.se/forum/t/alternativ-till-revolut/36204/26 men har inte orkar göra något åt det ännu och känner inte att det finns ett lika bra alternativ. Den enda nackdelen med Revolut är just att ladda kontot med pengar.

Varför jag verkligen gillar Revolut är möjligheten att skapa ett engångskort med en viss summa. Klarna har en liknande funktion men det är på kredit (vilket gör att du kan få ränta ifall du missar en betalning). Denna funktion ingår gratis hos Revolut. Andra kanske har denna funktion men ingår inte i deras “freemium” paket.