Hmm betyder detta nu att EUs “hämdtullar” inte kommer genomföras då USA bara tar paus på dom länder som INTE infört händtullar`!
Hade han varit börs-vd hade han blivit åtalad för marknadsmanipulation men nu är han ju oåtalbar…
`Ja det hade varit kul om det om några år kommer fram att han tipsat vissa vänner om dessa “pause” uttalanden i förväg
Skulle tro att det handlar om befintliga tullar. Smartast för USA, av dessa två val, vore att bara låta vissa, konkurrenterna i öst, betala.
Skönt med lite paus. Har växlat guld mot aktier och ätit upp första kreditnivån på Avanza under denna märkliga turbulens.
Helt klart kriminellt. Helt jävla sjukt faktiskt ![]()
Nästan triggade min nedre ombalanseringsgräns - Attans!
Får väl se ifall det kommer ett nytt tapp ner inom de närmaste 90 dagar. Eller efter det. Han har ju också pausat fristen som han gett Bytedance att sälja TikTok inom. Tror vi får se detta som möjligheter istället för begränsningar. Bara min take på det hela.
Alltså, helt bisarrt det här. Bara att ta fram. ![]()
lite OT men det är ändå lite synd om alla som jobbar inom amerikanska tullverket. . dom måste haft ett jobbigt dygn. . .
Givetvis, att tro att inte hans vänner/hans barn/barns vänner osv svänger mellan bear och bull i takt med hans uttalande skulle vara naivt
Nästan så man önskar att det blir total-crash. Är jue lite rädd om mitt jobb eller så, som är lite konjuktur känsligt… minus 50% så ska du se att fanta mannen kryper till korset eller blir avsatt av kongressen…
Brodern min menade på att det är inte långt borta innan fantamannen medelar allmänheten att nu har vi kommit överens med alla länder och vi har vunnit:))
Det var ju inte direkt oväntat det här. Han bollade ju tullar fram och tillbaka innan de globala var på tal. Som jag sa innan, att behålla alla tullar skulle vara ohållbart för Trump och hans vara i längden.
Kina är dock en kluring som hänger kvar. Vi får se vad som händer där. Jag tror Trump viker sig där också rätt snart. Säkerligen med någon förklaring som framställer honom som vinnaren.
Sen kommer säkert nya tullrundor men det lär bli samma sak igen då.
Haha… jag har tänkt rätt mycket på ledningsgruppen i typ Nike idag… Typ planeringen för året:

Frågan är vad händer nu?? kommer vi ha en avvaktande börs som ligger plant nu eller får vi en kraftig uppåt rekyl som sen börjar gå ner igen när dom 90-dagarna går mot sitt slut. .-
Många frågor här, vad eller vem fick Trump att vika sig?
Va Kina målet hela tiden?
Jag lassade in en extra stödorder på fonderna idag, svårt att hänga med Mr Orange.
Andelarna fortfarande klart billigare sen stora raset påbörjades. Bäst passa på tänker jag. Ett köp och sen avvakta och se, fortsätter det tydligt nedåt en sväng får det bli mer stödköp, annars låter jag månadssparet sköta jobbet.
Tänkte han bara var desperat som yttrade köpläget på sin plattform tidig eftermiddag, men sen kom ju hans besked som bekräftade det och skickade upp börsen (tillfälligt?).
Nu tillkom den lilla detaljen att tullgolvet om 10 % blir kvar “så länge”. Så typiskt trumpen, hota med jättemycket och sen dra tillbaka 75 % och så har han mer än han hade innan och alla vi andra hurrar över att det inte blev så illa som han hotade med som värst.
Tack för tipset.
Någon liten signal-grupp kanske med instruktioner minut för minut. De får passa sig så inte någon råkar bjuda in Gensler eller nån bara
Jo jag såg det…10% låter lite när han hotat o infört klart mer . . .nu är 10% “snällt”
O det kanske va planen hela tiden. .att få 10% att låta lite trots att det ändå är rätt stora belopp