Jag håller mig smått försiktig inför det här.
Ingen idé att tro vi är ‘ute’ ur krisen
Jag hade tänkt köpa mer, och köpläge shall come ![]()
![]()
Kan vi gå i sidled nu en stund? Tills Trump får för sig att annektera Grönland…
Jag håller mig smått försiktig inför det här.
Ingen idé att tro vi är ‘ute’ ur krisen
Jag hade tänkt köpa mer, och köpläge shall come ![]()
![]()
Kan vi gå i sidled nu en stund? Tills Trump får för sig att annektera Grönland…
Blir väldigt intressant att se hur den kinesiska börsen reagerar imorgon. Resten av världen lär rusa (om han inte hinner ändra sig tills imorgon).
Vad tror ni, rasar Kina-börserna själva imorgon?
Trump bjuder in hela världen på BBQ-fest men Kina är inte välkomna. Känns som det kan bli en del mer spänningar däremellan nu.
När får vi veta om EU är inkluderad i pausen?
CN1! Charts and Quotes — TradingView ser ut som att det ska stå still.
Jaha, då var man för mesig och slö med köpknappen igen…
Intressant ändå, svagt plus trots 125% tull
Tydligen utgör exporten till USA bara runt 3% av Kinas BNP, så gissningsvis överväger den minskade risken för en global recession den ökade risken för minskad export till USA.
Det är sånahär händelser som gör mig övertygad om att jag aldrig ska försöka mig på att tajma marknaden. ![]()
Köpte lite svenska innehav 16.06 idag. Får se om det var dippen. ![]()
Nasdaq har börjat med gå nedåt nu. Skulle inte förvåna mig om det stänger på minus till slut. Igår var det upp över 4% men stängde ändå minus 2%.
Jag vill ha tillbaka stabiliteten!
Ingen som vet…
You and me both men bara för kaffepengar jämfört med redan investerat.
För mig med. Är troligen enda bonusköpet för i år. Men kändes rätt, då pengarna bara dök upp.
Svenska börsen lär rusa upp imorgon som svar på det här. Bör man sätta in pengar på svenska aktier imorn morgon och ta ut senare samma dag för att glra några procent, även om
Jag är emot daytrading i vanliga fall.
Har väntat på att få in 300k i flera dagar och idag kom de äntligen in varpå jag la köporder på avanza global för hela slanten.
Dagens i-landsproblem men varför kunde de inte kommit in nån dag tidigare…
Om du är väldigt snabb i öppningen så kan det nog gå
Taskigt bara om EU inte är med på listan. ![]()
USA-börserna rusar kraftigt uppåt på onsdagskvällen efter att president Donald Trump meddelat att han pausar de ömsesidiga tullarna i 90 dagar för länder som inte infört svarstullar. Samtidigt höjs tullarna för Kina till 125 procent, från tidigare 104 procent.
Maffiafasoner ![]()
EU har på onsdagen godkänt tullar som slår mot amerikanska varor värda cirka 21 miljarder euro, som vedergällning för de tullar på 25 procent som president Donald Trump införde på stål och aluminium förra månaden.
En majoritet av EU:s 27 medlemsländer röstade för tullarna. Vissa kommer att börja gälla i mitten av april, medan en del träder i kraft i mitten av maj.
Källa: artiklar fr idag på placera.se
Hoppas verkligen det. Sålde av mycket globalt och satte i Sverige när OMXS30 var uppe +4% i slutet av mars. Därifrån föll den snabbt och nu är det 16 procentenheter som ska hämtas in. Så det är en jäkla resa uppåt.