Sidogig på sidan av heltidstjänst. Ge mig tips!

Tjena Forumet,

Tänkte söka lite tips angående mina tankar. Jobbar som arkitekt inom Data/IT. Har det gott ställt på mitt nuvarande jobb, 8-16.30. Klättrat väl. Ingen plan på att byta.

Har även ett aktiebolag på sniskan som just nu ligger på is, men som jag skulle vilja få igång som en sidoverksamhet. Drömscenariot:

• Jobba på distans (ett måste)
  • Visstid, säg 20-30h per månad
  • Flexibel arbetstid (mestadels kvällar)
  • Timpenning 800-1000:- timmen

Tycker själv att listan är naiv, speciellt arbetsförväntningarna. Den är inte spikad utan ett drömscenario, som sagt.

Jag behöver er hjälp och erfarenhet hur jag tar mig mot denna lista. Hur hittar man gig? Vad tänker arbetsgivarna på när de tar emot en sådan konsult? Tas detta emot? Något annat bra att tänka på?

Kan tänka mig att t.ex. kvällsjobb är svårt i en sådan position, som är mer teoretisk/beslutsfattande, men det går nog att rucka lite på. Jag är helt ny i ämnet konsult så var inte rädda för att vara extra tydliga! :+1:

Släng mig era tips! Och tack på förhand! :money_with_wings:

Har du alltså tänkt fortsätta med heltidsjobbet? Vad står det I ditt anställningsavtal om sidoverksamhet?

1 gillning

Ja, stämmer. Har fått ok skriftligt med sidogig

1 gillning

Inga begränsningar?

Nepp, inte mer än att det inte ska “påverka heltidstjänsten och vad som förväntas av mig i den rollen”.

Den delen jag arbetar med är inte huvudsysslan i heltidstjänsten. Därav överenskommet att det inte klass som konkurrens

1 gillning