Sidoinkomst | HjĂ€lp mig och prata mig ur den 😛

Även jag stĂ€mmer in i det @Leena skriver. Du skriver att frĂ€msta skĂ€let till att du vill göra detta Ă€r att du vill ta dig ur din ekonomiska situation snabbare. Det finns dock mĂ„nga risker:

• Det Ă€r mer jobb Ă€n du trodde
  • Du behöver rycka in vid tider som inte alls funkar för dig
  • Vandalisering gör att du behöver bestĂ€lla ny utrustning, och fraktkostnaderna kan snabbt Ă€ta upp eventuell vinst
  • Det Ă€r dĂ„lig belĂ€ggning, intresset Ă€r svalt
  • Hyran Ă€r dyrare Ă€n berĂ€knat
  • Du kan förlora delar eller hela din insats

Detta kÀnns just nu superspÀnnande och exotiskt, men det kan snabbt bli en kÀlla av olust och Ängest nÀr problemen hopar sig. Till slut vill du istÀllet dra dig ur, och i bÀsta fall gÄr du inte back sÀrskilt mycket om du lyckas sÀlja till nÄgon annan. I bÀsta fall alltsÄ.

Det kan ocksÄ gÄ bra förstÄs, men jag hade inte rekommenderat nÄgon att göra detta för att ta sig ur en ekonomisk knipa. Kanske som ett kul litet test för nÄgon som Àr beredd att förlora hela insatsen, för att man har just denna hobby som sitt primÀra intresse. Du har ju ett helt annat mÄl, och risken Àr för hög, med vÀldigt liten uppsida.

Ta Ă€ven alla de hĂ€r timberĂ€kningarna med en stor nypa salt. Klart företaget sĂ€ger att det Ă€r “nĂ€stan ingen arbetsinsats”. Om de sĂ€ger 5 timmar, dĂ„ Ă€r det sĂ€kert tre gĂ„nger sĂ„ mycket som behövs. Deras uppskattning Ă€r ju helt sĂ€kert för en erfaren person som redan gjort alla nybörjarmisstag, lĂ€rt sig alla systemen, hittat en perfekt plats och sĂ„ har de dessutom valt tidsĂ„tgĂ„ngen den mĂ„nad dĂ„ inget ovĂ€ntat intrĂ€ffade.

6 gillningar