Den 27/7 betalade jag x antal fakturor till Klarna från mitt Nordeakonto.
Den 8/2 har betalningarna nåt Klarna!
Ska det verkligen ta så lång tid från att man signerar en betalning tills att mottagaren tagit emot betalningen?
Bankerna säger ju 1-3 bankdagar.
Nä, det låter lite orimligt med 9 bankdagar - hört av dig till Nordea?
Låter nästan som en driftstörning. Bankgirocentralen har usel support under sommaren har jag hört. Har Klarna klagat?
ja, dom sa att Klarna brukar ta lite tid på sig att registrera betalningarna, men det resulterar ju i påminnelseavgifter plus en massa stressande notifications från Klarna "att dom ännu inte mottagit min betalning " osv
ska man behöva räkna med 14 dagar ( 9bankdagar) från det att man betalar in en räkning tills den registrerats av mottagaren? inrikes, och Klarna har ju sin bank i Nordea till och med…
Känns som om utveckligen går tillbaka
Jag använder autogiro från Klarna. Brukar ta 1-3 bankdagar från förfallodatumet innan de meddelar att de registrerat betalning.
Sedan brukar de inte höra av sig under den tiden.
aha smart!
det visste jag inte att man kunde ha, är det en inställning så alla köpen och dess summa läggs in som autogiro på sin förfallodag i samband med köpen? eller hur går det till?
tänker på att summorna varierer ju per månad beroende på vad man köper med Klarna?
Kan även googla detta ju men tänker jag skriver ändå =)
Man får markera för varje köp att de ska dras vid förfallodatum.