Kör på 15, den är otrolig tunn och lätt. Du känner ju redan att 13 är för lite.
Minnet sitter inbyggt i CPU:n, en delförklaring till varför arkitekturen är så snabb och effektiv, men också förklaringen till varför det inte går att uppgradera i efterhand.
(Rent bortsett från det. Bekant som jobbat inom datorsupport&reparation sade att företaget hade rätt övertygande statistik på att fler laptops kasseras p g a problem som i verkligheten beror på dålig kontakt/lösa utbytbara minnesmoduler/hårddiskar/kontaktdon än som beror på kassering p g a fastlött minne/hårddisk inte kan uppgraderas. För laptops som skumpar runt en massa är bytbara delar i kombination med okunniga/ointresserade ägare inte med nödvändighet ett plus för miljön m a p kassering i onödan.)
Intressant fråga. Min gamla Macbook Air från tidigt 2019 får snart tacka för sig och jag funderar på vilken jag ska köpa härnäst.
Om man känner sig trygg i Windows världen skulle jag slå ett slag för X1 2-in-1 som jag säljer en hel del till mina kunder. Framför allt dem som jobbar som management konsulter och dylikt. Viktar in på 1,2kg-1,3kg beroende hur man kittar dem. Finns med 64GB ram för dem som älskar Excel och man kan få ett 5G modem monterat för att slippa sitta med mobildelning när man inte är på betrodda nätverk.
Jag är väldigt bekväm med Windows. Men kör Mac sen tre år tillbaka på jobbet.
Ser inte riktigt hur detta löser mitt problem med att jag vill ha en Mac med mer minne? ![]()
Om man känner sig trygg med att se ut som ett barn/projektledare när man trycker fingret mot en laptop-skärm ![]()
Skoja bara.
Ryktas att M6 kommer ha touch screen. Steve Jobs vänder sig i sin grav.
Nej men ärligt, jag fattar inte grejen med touch på laptops. Hade en surface för 10 år sen, använde aldrig någonsin touchen.
https://www.sweclockers.com/nyhet/42419-apple-lanserar-macbook-neo-med-iphone-krets
Kanske ett alternativ?
Kan verkligen rekommendera någon av M generationerna efter Intel, gigantisk skillnad.
Men den har väl inte en M-processor?
Korrekt, men borde vara liknande M1 ungefär.
Beror på vad man är ute efter. Begagnad M1 Air går att hitta för 4000kr t ex.
Agentiska flöden äter upp RAM. Om du har möjlighet - ta minst 64gb ram. Jag kommer behöva byta min dator i förväg då min dator inte håller. Är dock programmerare. Men vi behöver ändra hela hanteringen av laptops på bolaget märker vi.
Lite otydligt i mitt svar kanske. Det var nån som var inne på PC alternativ tidigare i tråden.
När det gäller
så har du redan fått det bästa alternativet(i mitt tycke) i form av en MBP 14 M5(10/16) med 24GB och 1TB disk. Dem ligger på runt 18500:- ex.moms, vill man upp på 32GB ram så ligger det på 20 500 ex.moms. Viktar in på 1.55kg
Alla priser “ish”
Du kan få med en penna så du känner dig lite som en tonåring/influenser med din laptop gadget ![]()
Skojar tillbaka ![]()