Man får väl fokusera intensivt på vad partnern vill ha ut av relationen och lyfta de sidorna som krävs för stunden? Ofta är det psykiskt och socialt stöd och trygghet någon är ute efter. Fördelen är att det är extremt billigt att ge någon. Bara att vara uppmärksam och omtänksam, lite varje dag.
Samtidigt; dämpa merparten av den egna negativiteten. Man kan inte ohämmat dela frustration över löner, priser, landet och annat hela tiden. Och inte ha en massa oförutsägbara dippar. Då blir du en emotionell börda snarare än en tillgång tillslut.
Synd att det gått så långt. Men det är ju inte för sent om man vill lära sig av erfarenheterna, försöker aktivt och har lite tur.
Har du varit i Thailand? Med sjusiffrigt på banken är det väl bara att åka ner själv. Jag skulle inte ha för stora förhoppningar, men det är ju bättre att göra något. Boka in en resa direkt. Alltid händer väl något.
Jag tror att vi bara försöker hjälpa. Ditt utbrott här antyder också att det kan finnas en del andra ingredienser än snålhet som lett till din nuvarande situation. Jag undviker att utveckla mer då man nästan blir lite nervös hur du skulle reagera.
Jag gissar bara men jag tror som sagt ärligt att en bra och erfaren neutral terapeut skulle kunna lösa upp en del knutar. Men detta iofs bara om du är villig att lyssna.
Visst skulle du kunna dra till Thailand och köpa ett hus och ha en tjugoårig flickvän som går runt och städar där hemma i stringbikini med massa bebisar runt omkring sig. Men det känns som att det finns en risk att även det skulle kunna kännas rätt ytligt och utan mening efter att tag.
Kanske finns det iofs någon kultur där ute där det på riktigt är mer kutym och även kvinnan skulle känna att det är naturligt med en äldre patriark. Kanske Dubai eller något. Men jag har ingen koll där.
Finns många miserabla historier där också - inklusive med 20-åringen i stringbikini som du nämner. Jag skulle inte behöva leta länge om man säger så - och det gäller till och med nära bekanta som har åkt på sånt som verkade bra men visade sig vara raka motsatsen. Både i Asien och Östeuropa. Det är en fälla men visst, om TS tror sig lyckas och motbevisa statistiken så varför inte
Jag tror att oavsett situation, om det så handlar om jobb, relationer eller annat så är det viktiga att man inte flyr ifrån det som man mår dåligt av. Perspektivet ska istället ligga på att man flyttar eller byter till något bättre.
Flyr man ifrån något tror jag risken är större att dit man flyr kommer man efter ett tag inte heller känna sig tillfreds. Viktigt är nog att ta sig en riktig funderare på vad man vill/önskar sig stället. (Nu har du säkert redan gjort det och i så fall är det ju bra men jag tänker detta mer som en brasklapp för liknande känslor/situationer som du beskriver).
Då låter det rätt självklart att du bör flytta dit? Ångrar du dig är det ju bara att flytta tillbaka eller någon annanstans. Själv tycker jag att min utvandring från Sverige är något av det bästa jag gjort.