Skattepersonkonto / cpr i Danmark som högavlönad

Hej allesammans.

Är det någon som i närtid har ansökt om personskattekonto i Danmark via forskerskatteordningen som högavlönad?

Jag ska börja jobba i Danmark om en månad och har en lön på över 70kDKK i månaden vilket berättigar mig till att ansöka om forskerskatteordningen som högavlönad. Detta ger mig fördelen att istället för att betala en högre skattenivå behöver jag endast betala en rak skatt på ca 33%. Kommer bo kvar i Sverige och pendla över bron, 51% av mina arbetsdagar.

För att kunna få lön i Danmark behöver man ett personskattekonto ett s.k. cpr nummer. Via danska skattemyndigeten har jag hittar hur jag ansöker om både ett cpr nummer och forskerskatteordningen som högavlönad samtidigt och online - Kildeskattelovens § 48E - Registrering af ansættelsesforhold skat.dk

Det som gör mig orolig är att jag via denna länk inte behöver bifoga mitt påskrivna jobbkontrakt. Skulle jag däremot bara ansöka om endast ett cpr nummer via nedan länk skulle jag däremot behöva bifoga ett jobbkontrakt. Udenlandsk medarbejder i Danmark? Søg om skattekort skat.dk

Systemet gör mig osäker om jag glömmer något? Har vänner och kollegor som gjort det tidigare med då fanns inte ens möjligheten att ansöka online. Är det någon som i närtid gått igenom samma process?

Har varit i kontakt med Skatt.dk och Öresunds direkt utan att få bra svar.