Bara på skoj såhär på lördagskvällen. Vad skulle du göra om du vann rejält med pengar?
(Edit: Okej, detaljfokuserat gäng här så jag får precisera mig. Rejält innebär alltså tillräckligt för total bekymmersfrihet, men inte tokastronomiskt på Elon Musk-nivå som kräver livvakter Säg sådär 25 miljoner då.)
Marschera in till chefen och säga upp mig (Eller sluta jobba i eget företag)
Jobba kvar, mitt jobb är så givande
Jobba kvar men gå ner i arbetstid
Vadå, jag har inget jobb (FIRE/pensionär/arbetslös)
Jag ska ändå säga upp mig i år och jag vet inte hur jag skulle vinna nåt när jag inte spelar eller köper lotter, men marschen ligger väl närmast sanningen ändå.
Skulle förvalta mitt eget kapital på heltid. Antagligen följa utvecklingen av min globala indexfond med stor oro, samt paranoia för min omgivning som vill åt mina pengar.
Skulle sluta som en ensam eremit, i en stor herrgård långt ut i buschen, där jag hälsar besökare välkomna med bössan i hand.
Ganska säker på att jag skulle jobba vidare även om jag vann sinnessjukt mycket pengar. Jag tycker om att jobba Men skulle inte jobba heltid. Kanske 50% jobb, 50% mer tid till hobbys och familj.
Jag skulle aldrig jobbat vidare… De är inte de att jag inte gillat jobba, men gillar fritids sysselsättning klart mer… Jobb är för att tjäna pengar för sitt upphälle samt kunna ha råd att göra sina fritids intressen å om man vinner en massa pengar så kan man hålla på me de hela dagarna…
@JPT Jag skulle nog jobba ändå, av många skäl. Socialt sammanhang, personlig utveckling, intellektuell stimulans, och framförallt vissheten om att göra nytta i samhället (har den sortens tjänst). Men det är individuellt såklart, och man kan ju skapa en tillvaro där man har detta utanför yrkeslivet.
Hade nog slutat jobba ganska direkt. Kör prenumeration på lotto.
Vem vet, plötsligt händer det.
Hade förövrigt en jobbarkompis för ett antal år sedan där grannarna på gatan vann många miljoner på grannyran på postkodlotteriet.
Han vann inga miljoner för han hade ingen lott. Däremot grannarna runt omkring, varav en jobbade på samma jobb som oss också. Dom vann 22miljoner. Väldigt kul i fikarummet en lång tid efter det……
Eurojackpot ftw! Räknar det som min lekhink/myshunk!
Är med några gånger per år i Postkoden. Brorsan vann i grannyran för 7 år sen, han betalade av lite på huset och sen har han dyra hobbies. Så tror det mesta försvann ganska fort. Men glad för hans skull. Var en kul upplevelse.
Absolut, det sa jag ju. Det var du som tidigare hade skrivit att du bara ville ägna dig åt fritidsaktiviteter, och det kunde ju ha varit typ nätpoker vilket knappt uppfyller något av kriterierna Hursomhelst så lär ju frågan vara hypotetisk, bara ett kul tankeexperiment.
Den senaste Eurojackpot som va på 173 miljoner så hade jag givit bort klart större delen å högst behållt 10 på sin höjd. Finns så många andra som har bättre behov av dom än jag… Om jag hade vunnit då…
När jag zappar förbi det där programmet ibland tycker jag folk ofta vinner låga sexsiffriga belopp. Det är ju inget livsomvälvande i de flesta fall. Då betalar jag nästan hellre för att slippa riskera påhälsning av de där Duracellkaninerna.
Jag hade också bekanta som var med och vann, men de lyckades faktiskt dissa att vara med i rutan utan plockade bara hem sin slant (tror det var ca 300k).
Jag röstade på att säga upp mig, men när jag tänker efter lite mer så hade jag kanske snarare trappat ner arbetet lite i taget, så övergången inte blir alltför chockartad!