Att hitta drömmen om pengar.
Att förstå ränta på ränta.
Att förklä den osunda drömmen, med att man är sund.
Att leva livet, i framtidens vision. För jag är sund.
Att Hitta identiteten som en investerare, ”jag är en investmentsbolagskille/lysa-kille….och utan den faller mycket av min glädje.
Jag tänkte mig in i situationen av mitt liv, UTAN siffrorna på nätbanken.
Tänkte mig in i situationen av mitt liv , UTAN att någon mer gång logga in. Och det kändes tomt och konstigt! Vem va jag om jag inte fick se mig själv som en Investor-kille på parmiddagarna!? ![]()
TILL SLUT, så förstod jag ett och annat🙏🏻
Att hitta mitt livs kärlek, att livet är så bra att jag varje morgon blev helt till mig i att bara få vakna med den man älskar.
Att återigen hitta drivet till gymet, där man efter ett pass känner sig som HULKEN🥳
Att Älska sitt jobb, framförallt kollegorna!! ![]()
Att likt mitt eget sparande även kunna råda mina barn till att ”välj en svensk aktiefond/global aktiefond, vilken som helst, och glöm skiten i 10/20/30/40 år.”
Människorna i detta forum sparar inte för ekonomisk trygghet…..det finns trygghet iform av a-kassa, sjukvård, socialtjänst. Och sköter man sina kort rätt så får man trygghet i detta land.
Det handlar om personlig identifiering, INTE om maximal avkastning! Människan vill vara konkret, ha tydliga ramar, veta vad som gäller för att finna ro!
FORSKNINGEN SKAPAR KONKRET RO I KROPPEN, att vara en ”indexperson” blir en identitet!! Som blir maniskt och beroendeframkallande!
Idag investerar vi 11.000:-/ månad i en svensk fond/ Opti/ lysa , det känns bra antar jag, blir säkert gladare om 20 år!? Vem vet!? ![]()
![]()
Nu ska jag iväg till gymet med grabben, käka lunch ihop, och ikväll lägger jag mig i sängen med ett rus!! Kärlek och närhet!!!
Lösningen kring just sparande är , sätt upp månands-sparande och glöm!
Visst känns det tomt och provocerande.
Men det vänder till någon underbart! ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för mig:clap:t2:![]()
![]()