Slatt

Jag har en slatt 83 kr intjänad tjänstepension. SAF-LO. Är det någon idé att byta till fondförsäkring då?

Hej Camilla

Det är väldigt lite information du ger oss men jag antar att dom ligger i en traditionell försäkring idag så att du inte kan välja fonder själv och vill då flytta det till en fondförsäkring så att du kan välja fonder själv. Då detta är så lite pengar kan jag tycka att det inte är värt att göra något, för hur du än gör med dom så kommer det inte bli några stora pengar i framtiden.

Vet inte hur du spara idag men är övertygad om du fokuserar din energi på ett annat sparade, så kommer det generera mycket mer än dessa 83 kr någonsin kommer att kunna göra.

Gå in och kolla på https://rikatillsammans.se/verktyg/kalkylator-rakna-pa-ranta-pa-ranta/

Där kan du se vad ett litet månadssparande kan ge över lång tid

Jag har varit inne på konsumenternas sida och gjort jämför pris och det fungerar ju med den tjänstepensionen jag har idag. Men jag har två gamla trad på ca 30 000 och en på 145 000 som jag tänker byta till fondförsäkring. Hur kan jag jämföra då? Finns det något annat bra?