Smärtgräns för bensinpriset?

Säger som min mor just messade (hon är 77 f ö):
“Varför ska jag få 1000 konor för att jag har bil och vad hjälper det att sänka bensinpriset en dryg krona?”

Jag tog precis fram min för lite smörjning, pumpning och översyn innan torsdagen, då jag planerar årets första jobbpendling. Jag har ungefär en mil. Det går på ett kick efter en vecka eller så när man fått in trampet i muskelminnet igen. :slight_smile:

4 gillningar

Den andra hittade vi inget billigare alternativ på faktiskt.
Den äldre bilen var billigare på henne och den nyare var samma pris för oss båda.

1 gillning

Nya dumheter från folket på läktaren

Kommer inte åt DI-artikeln. Kommer reduktionsplikten sänkas i 3 månader som skatten eller tillsvidare?

Edit: Verkar som resten året?

1. Att regeringen skyndsamt återkommer med förslag om hur nivåerna för inblandning av biodrivmedel tillfälligt kan justeras för att åstadkomma sänkta drivmedelspriser under innevarande år, i samråd med drivmedelsleverantörer och andra berörda aktörer. Samt att vid behov återkomma med förslag på ekonomisk kompensation till lantbruket till följd av förslaget.

Resten av året tror jag.

En viktig sak att komma ihåg är att 7 av 8 Riksdagspartier (alla förrutom SD) var för reduktionsplikten när den infördes i somras (!). Blir så fascinerad över hur fort saker svänger nu.

1 gillning

Den logiska slutsatsen är att konsekvensförståelse är en bristvara inom Svensk förvaltning samt Svensk politik.

Behöver nog göras en dramatisk upprensning inom Statlig förvaltning som verkar sakna kompetens för sitt jobb.

I efterhand är det intressant läsning att se vad våra remisinstanser ansåg 2018 samt 2020 kring detta,

På temat kan jag också rekommendera ESO rapporten ”Tänk Efter Före” som har granskat div. reformer (bl.a. Apotek, Skola, Post) som haft negativa konsekvenser som hade kunnat förutses med en bättre konsekvensanalys innan.

1 gillning

Fick inget stöd för det idag.
Så det verkar inte bli någon tusenlapp till alla.

1 gillning

Det kommer snart annan ersättning eftersom det är valår, eller som texten går
"
staten skjuter så gärna till
om levnadsomkostnaderna blivit
allt för dyra
"

1 gillning

Japp… Dena handen vet vad den andra gör.

Sorgligt med allt panikvalfläsk. Är Svensson så lättflirtad?

Ja, på Romarriket gällde " vin, bröd och skådespel" och det står sig än idag.

2 gillningar

50kr litern hade nog fått mig att höja ögonbrynen

Svensson har kort minne iaf.