Bara bra!
85mil
11,5h körtid
4h frivilliga stopp
Förbrukning 5,9l pressad dinosaur / 100 km (diesel)
Kostnad ca 1200 kr
Inga handgemäng vid pumparna
Bara bra!
85mil
11,5h körtid
4h frivilliga stopp
Förbrukning 5,9l pressad dinosaur / 100 km (diesel)
Kostnad ca 1200 kr
Inga handgemäng vid pumparna
31 mil (2x15.5). Tre resliga unga män/ungdom och en gubbe. Bagaget fullt med mat och julklappar.
0.47 L/mil prima finsk diesel. Stannade två minuter vid en parkeringsficka för att lätta på trycket. De yngre herrarna satt med lurar på hela vägen och gubben lyssnade på Star FM på bilradion. Minus 10 ca. Snö/is väglag och inte saltat.
Stockholm-Falsterbo med ett litet stopp för lite spolarvätska och en fika på Circle-K i Gränna.
Elbilarna stod i Kö ![]()
Fram och tillbaka till butiken för att köpa julmat, då jag var värd. 4km, ca 0,85 l/mil. Blaskigt underlag, behövde inte tanka. ![]()
Om alla bensinstationer plötsligt skulle fungera som laddstationer och kräva appar och annat jävulskap så skulle Sverige stanna.
Ungefär 120 kg koldioxid släppte jag ut.
49 mil enkel väg. Vågade inte åka tåget i år på grund av strulet som varit och alla rälsarbeten.
Firade julafton hemma, men det blev tur och retur både på juldagen och annandagen till svärföräldrarna där även fruns syskon och några kusiner till barnen befann sig. Blev nog uppåt 5-6 kilometer sammanlagt. Regn och blåst, som tur var behövde jag inte tanka på vägen den här gången.
Behöver jag en egen tråd?
Kör PHEV vilket inte passar helt i någon av trådarna. Möjligen mer i denna.
Med mina 0km under hela julen så gick det väldigt smidigt med laddning och tankning.
Haha, jag har en elbil och en bensin. Just fjällresan gör jag med bensinaren, alla andra resor är förstahandsvalet elbilen. Ingen exakt koll hur mkt bensinaren drar, kanske 0,8?
Ena resan jag gjorde med fossilbil under jul var in till Helsingfors samma dag som buss, tunnelbana och tågförarna strejkade. Det var helt outhärdligt, sista kilometern tog en timme. Jag skyller allt på att jag körde fossilbil.
Du skulle tagit cykeln såklart.
Lite knepigt ersätta en fullastad VW transporter med cykel, men annars, ja
Har också en V70 från 1997 och den närmar sig 30000 mil.
Den går som en klocka, inga problem.
Julresan blev 20 mil, ett kort stopp några minuter för att kolla däcktryck.
Ingen tankning.
Julresan gick smärtfritt! 62 mil enkel resa i min dodge ram, 1.8L/mil drack den miljöklassade bilen.
Frun har en tesla men det är inget man åker långt med anser jag.
@pip_lasson Att tanka ett sådant monster måste väl ta ungefär lika lång tid som att ladda teslan? ![]()
Om internetforum funnits när TV kom för att ersätta radion hade det funnits en liknade tråd också. Eller LP och CD osv… Gott slut ![]()
Mvh Skapligt nöjd elbilsägare
Måste väl säga att det gått sådär med att ersätta radion.
Körde 3mil, tankade 5 gånger. 2 slagsmål vid pumparna.
Kör du en Bentley Meteor?
”Bentley Meteor is officially recognized as “the most fuel-hungry” vehicle in the world. To go 100 km, it requires 117 litres of fuel.”