Hej! Söderberg Partners är på uppsving och erbjuder numera bolån, hemförsäkring och Bilförsäkring. Jag fick en offert från dem på hemförsäkring och bilförsäkring, där dem är väldigt billiga mot konkurrenterna. Bara på hemförsäkringen la dem sig 10% lägre än Länsförsäkringar.
Jag undrar vad har ni för erfarenheter gällande deras försäkringar och ev. Försäkringsärenden? Är dem smidiga att ha och göra med?
Jag har ingen aning hur de är om man behöver hjälp. Däremot vill jag lyfta upp hur viktigt det är att jämföra villkoren mellan olika försäkringar. Där måste man tyvärr läsa igenom de fullständiga villkoren för att säkra sig om vad man får om olyckan är framme.
Det är också i villkoren man kan förstå varför det är olika priser…
Blev tvingad att ha tjänstepension genom de hos en arbetsgivare. Jag anser att de aktivt lurade på alla anställda deras egna fonder med Väldigt höga avgifter. Jag skulle unvika allt de gör.
Har ingen erfarenhet av deras försäkringar för privatpersoner.
Jag jobbar i branschen sedan 2008 och om du vill ha hjälp att titta på innehållet i offerterna du fått så är du välkommen att skicka ett PM till mig eller lägga upp någon bild/info här i tråden.
Söderberg & Partners är inget eget försäkringsbolag utan bakom ligger det något annat bolag som kallas “försäkringsgivare” , det kan vara bra att kolla vilket bolag det är.
Vikt0r, Söderberg & Partners har ett brett produktutbud och det skiljer sig även beroende på vem i företaget man träffar. Tråkigt att du haft negativa upplevelser med någon av deras säljare (rådgivare)
Jag har själv ingen erfarenhet av påtvingad tjänstepension via dem men bra erfarenhet av dem som försäkringsmäklare vad gäller företagsförsäkring. Där får de betalt av försäkringsbolaget och inte av mig som kund.
Nej, jag är jobbar åt Länsförsäkringar Stockholm.
Flera av mina nära vänner som driver egna Aktiebolag har dock fått hjälp av dem vad gäller företagsförsäkringar. (Dock så tror jag inte att någon av mina vänner har pensionslösning hos Söderberg)
Nu har jag ingen erfarenhet själv av Söderberg & Partners, men av vad jag har läst på detta forumet med folks erfarenheter så håller jag med Vikt0r här.
Allt dom gör verkar vara en hög med lurendrejeri för att blåsa folk på pengar.
Jag hade hållt mig långt borta från detta företaget också!
@Limma sök på Söderberg & Partners på forumet så hittar du en hel del avskräckande inlägg
Ett tips är att kolla på eventuella rabatter som du får, hur stora de är och hur länge de gäller. Speciellt relevant om rabatten försvinner innan avtalstiden löper ut.
Försäkringsbranschen har alltid lagt stort fokus på att dra in nya kunder genom allehanda premiesänkningar. Det är därför det lönar sig att se över sina försäkringar varje år. Att vara lojal försäkringskund är tydligen inte lika viktigt.
@Anonym , helt korrekt att det är väldigt vanligt med nyteckningsrabatter av diverse slag hos nästan alla försäkringsbolag som gäller under en begränsad tid. Vanligtvis så brukar rabatten läggas in att gälla i 1, 2 eller 3 år där det även kan finnas en avtrappningsstege t.ex. 20% rabatt år 1, 15% rabatt år 2, 10% rabatt år 3.
Dock känner jag inte till något företag där rabatten försvinner innan avtalstidens slut. Offerter skall alltid presenteras och ligger det ett lovat pris under 1 år så kan försäkringsbolaget inte mitt i en avtalsperiod ta bort en rabatt eller ändra priset om inte innehållet i försäkringen ändras eller att man t.ex. flyttar.
Tack för bra tips!! Har liknande erfarenheter med
Handelsbanken och mitt bolån, när ränterabatten gick ut så gick det helt plötsligt inte att erbjuda samma rabatt
Konsumenternas har betygsatt olika områden på försäkringar. Kanske kan ge lite input, ifall den aktuella finns med. Se till att välja rätt typ (villa, hem)
Sidospåret:
Fördel med S&P på min tjänstepension är att de inte har årlig avgift på kapitalet, bara procent på varje insättning.