”Sov gott om natten” - investeringar

Att spara i indexfonder, brett, globalt. Enligt forskningen.
Tack vare mitt lärande från RT-forumet har jag vågat investera. Jag har alltid varit i behov av trygghet och äntligen har jag hittat ett sätt att investera kapital utan att det påverkar ”nattsömnen”.
Hur ser ni på ert investerande? Ser ni det som en jobbig ”risk” att ta? Är ni i behov av spänning i era investeringar eller tycker ni det är skönast att gå 100% forskningsbaserat?

3 gillningar

Tänker knappt på det längre. Rikatillsammans lärde mig att inte spela på börsen. Att marknaden kommer igen. Råkade prata om investeringar/börsen med några bekanta och de hatade börsen. Rädsla att ta risk gjorde de helt paralyserade.

6 gillningar

Skönt att slippa spekulera utan att ha en strategi och följa den!
Diskussioner kring ekonomi behöver ju inte vara tråkigt ändå liksom :wink:

Ja RT är mycket bra för att få säkert investerade pengar. Förr i tiden körde jag mycket på högrisk aktier och vart fartblind av hur mycket det gick upp. Gjorde misstag som inte tog hem vinster och flera bolag gick i konkurs. Nu blickar jag framåt med en bättre strategi och är glad att jag hittade hit. Tack för ett utmärkt forum.

1 gillning

100% GME, Bitcoin, Dogecoin och blackberry.

Har 99% I forsknings-hinken brett, globalt efter marknadsvärde, det känner jag mig säker med ändå, fast man kanske egentligen inte borde göra det, trots allt är det ju alltid ett spel och hela börsen kan krascha totalt och stendö ens sista 30 år när man ska ta ut pengarna.

1% Tycker jag är ok att slänga på roliga saker så som Taiwan semicond.

Är vanligtvis väldigt risk-avers men globalt och brett känns säkert, hade aldrig vågat satsa mer än 10,000 på fonder innan jag grottade ner mig i rikatillsammans och forskningen bakom påståendena.

Investerar brett och billigt med majoriteten av pengarna. Stor buffert på säkert sparkonto.

Men drabbas ibland av fomo och spänningssökande. Då startar jag till och från en lekportfölj ibland :joy: Eller söker spänning på andra håll i vardagen.

1 gillning

Kör med en överdimensionerad buffert för att kunna sova gott om natten.

5 gillningar

Allt i madrassen. Finns inget bättre för att sova bra än att investera i en riktigt bra säng.

2 gillningar

2 våning :sleeping_bed: :joy:

1 gillning