Spammar Nordnet mindre än Avanza?

Avanza spammar mig hela tiden med att företag XXX har årsstämma, nån som vet om detta fungerar bättre oss Nordnet eller någon annan bank?

2 gillningar

Jag har Nordnet och har inte fått något sådant. På mejlen skickar de lite nyheter några ggr i månaden, men det kan man ju ta bort. Och det verkar väldigt sällan vara reklam för något som de skulle tjäna några större pengar på. Tex dyra fonder osv.

De skriver att det är EU regler att de måste informera. Nordnet har “Mina händelser” på sin webbsida där man kan se årsstämmor i de bolagen man äger. Jag antar de anser att det uppfyller EU reglerna.

Det jag vill ifrån, har aktier i fler bolag än det finns dagar per år så denna flaggning/meddelande börjar bli riktigt jobbigt.

1 gillning

Fast det är inget e-post meddelande i alla fall? Men jag håller med om att det är lite irriterande även när man är inloggad.
Det låter ju som Avanza har planer på att ta bort det när det gjort en annan lösning. Skicka ett meddelande till deras kundtjänst och fråga.

Själv får jag inte något sådant. Går det inte att ändra på inställningar?

För sent, jag har lessnat på att Avanza spammar sönder sina kunder. Ute efter en bank som inte spammar kunderna.

Står i information att det inte går att välja bort….

Jag får inte heller nåt? På vilket sätt spammas det? Känner faktiskt inte igen det.

Denna typ av meddelande som man får konstant…

Sen får man även Mail att man har ett nytt meddelande…

Om det är en EU-regel, behöver inte Nordnet lyda den då?

Därav frågan om Nordnet också löst det via att spamma sina kunder?

Jag får inte mejl om nytt meddelande för denna (får den för andra meddelanden) så det borde gå att ställa in. För mig ser jag bara att det finns ett meddelande när jag loggar in.

Nordnet skickar inget meddelande om årsstämmor i aktier man äger.

Lät ju jobbigt, nordnet skickar notis i meddelandefältet på mobilen men inte mail eller sms

Feel you bro, med långt över hundra delägarskap blir det en del kallelser :slightly_smiling_face:

Samtidigt är det inget att hetsa upp sig över då Avanza uttryckligen arbetar på en lösning. Jag gillar dessutom tanken att tvinga bankerna att pusha sina kunder att ta ägaransvar.

1 gillning

Tycker det har tagit för lång tid redan, borde vara en enkel fix för Avanza som de inte lyckas lösa.