Spara lite eller mycket pengar

Sagts förr i tråden och måste bara hålla med. Vad hindrar dig att dejta för att du bor hemma ett tag?! Allt blir vad man gör det till.

Bo hemma tills du eller dina föräldrar tröttnar :slight_smile: Ypperlig chans att bygga kapital.

1 gillning

Varför skulle det vara ett problem? Såvida du inte planerar att börja dejta hemlösa. Förhoppningsvis har ju den personen ett hem, sedan var du väljer att befinna dig mellan tillfällena ni träffas tror jag är ganska ointressant för de flesta.

3 gillningar

Bo du kvar ett par år och spara ihop en rejäl egen slant och under tiden behöver du ju inte dejta fattiglappar utan bostad. Sannolikt faller alla pusselbitar på plats.

Jag utgår såklart från mig själv, men jag tänker att självständighet är viktigt. Att bo med föräldrar längre än nödvändigt känns märkligt och som att pausa eller backa livet. Skit i pengarna, prioritera livet, alltid!

7 gillningar

En 28-åring som annat än som nödlösning flyttar hem till sina föräldrar känns fel i min värld.
Vuxna människor bör bygga sina egna liv.
Flytta till hyresrätten och starta om livet igen.

6 gillningar

Jag har hyrt ut min BR och reser runt en hel del och jobbar på distans. Men ibland behöver jag åka till Sverige någon vecka då och då, väl i Sverige bor jag hos min mor. I övrigt bor jag utomlands på resande fot. Skulle aldrig få för mig att flytta hem till henne som en långsiktig lösning, men 1-2 veckor var 6e månad är helt ok :slight_smile:

Jag är 33.

1 gillning

Jag och min partner bodde hos mina föräldrar i 3 år för att bygga upp ett kapital. Jättetacksamma för det, men samtidigt satte man sitt liv på paus. Vi bjöd ju av förklarliga skäl aldrig hem vänner eller skaffade barn, eller gifte oss under dessa år. Utan väntade med allt.

Förstår att det lockar att bo hos föräldrarna när man kan spara så mycket. Men jag hade nog flyttat till lägenheten om jag vore du. Är det din drömbostad, då kanske du även vill bo där när du hittat partner också? Jag hade inte velat sätta dejtandet på paus. Visst, går det att dejta även när man bor hos föräldrarna, men det blir inte riktigt samma grej som att ha eget som man kan bjuda hem till.

1 gillning

Tack för alla svar var mycket intressant att läsa allas tankar!

Ville bara ge en uppdatering här och säger att jag fick ett första hands kontrakt på en tvåa 52kvm ca 7500kr, varmhyra, i ett område nära jobbet som jag tackade ja till.
Jag känner nu att jag vill inte sätta livet på paus längre, det påverkade mig psykiskt, min självbild förändrades och jag vill kunna bjuda hem vänner :slight_smile: lägenheten är sliten men jag kommer ändå känna att det är mitt egna ställe igen där jag kan återhämta mig ifred. Så nu dröjer det väl kanske 5-6 år innan jag kan köpa mig nåt bra men då får det väl vara så:)

13 gillningar