Jag har testat viaplay, hbo och netflix. Jag brukar vara nöjd efter en till tre månader och är sedan utan ett halvår eller två. Men idén är ju smart om man jonglerar många abonnemang.
Jag skrattar alltid när spotifyreklamen kommer i öronen mellan poddarna och säger “-Kom tillbaka till premium…” Men, det har jag ju aldrig haft. Jag har samma betatestkonto som jag fick ett år innan den riktiga lanseringen. (Dessutom skulle jag aldrig ge stöd åt en tjänst som betalanserades med material som jag äger och aldrig fått ett öre för. Jävla idioter!)
Vi har bestämt att vi bara betalar för ett streaming-abonnemang i taget. Vi betalar för den tjänst som har det utbudet vi vill ta del av vid en viss tid. Dvs. vi har inget fast rullande schema utan bestämmer när vi sett klart en viss serie om vi ska byta nästa månad. Jag ser inte en poäng med att ha ett fast rullande schema utan byter efter behov. Inte efter mängden material.
Håller helt med om grundtanken, att inte betala för abonnemang man inte utnyttjar tillräckligt.
Ska tilläggas att vi alltid betalar för Spotify Family. Vi har även Apple TV+ som man fick gratis ett år när man köpte ny telefon. Disney+ har vi möjlighet att se genom delat konto.
En tjänst som vi uppskattar mycket men som vi inte betalar för (än) är ComHem Play. Det är en slags aggregeringstjänst mellan olika mindre plattformar.
Jag gör ungefär så, fast inte på bestämda tider och månader utan efter vart det finns något jag vill se. Brukar försöka vänta in så det finns en liten lista med sevärt. Blir ju lite jobb med att hålla koll på katalogen istället men tycker inte det är så farligt
Att det dessutom ingår gratis hemleveranser för 59 kr per månad (för prime-varor, brukar gå att hitta det man vill ha), blir ju mer och mer värdefullt ju högre bränslepriserna blir!
Har ett Netflix Premium för 179 kr/mån som tillåter 4 samtidiga användare. Delar detta konto med föräldrar och 2 syskon utspridda över hela landet, alltså 45 kr per familj vilket är klart överkomligt.