Spelkonsol - vad ska man satsa på?

Netflix har spel till surfplattor och mobiler som ingår i abobemanget. Tydligt med åldersmärkning och ingen reklam. Vissa är faktiskt riktigt bra.

Ska ni bara ha konsolen hemma vid en tv tycker ja de funkar perfekt att leta efter en begagnad konsoll, hade satsat på playstation 4 eller xbox one, gärna en med någon extra kontroll till.

Men är planen att ha med den på resan eller kanske bara när man åker hem till släkt eller vänner där barnen ändå inte har någon att leka med är nintendo switch klockren då de bara är att plocka med sig den och fortsätta spela på resande fot, en annan stor fördel i vårt hem är att den är inkopplad på stora tvn och vill man själv sätta sig och kolla på tvn när barnen spelar så kan dom plocka upp den ur hållaren och fortsätta spela på den inbyggda skärmen :+1:

När de gäller spel är de som någon skrev tidigare bara att satsa på minecraft, är ett klockrent spel för alla åldrar där man kan spela upp till 4 personer samtidigt och de finns till alla konsoler med :grinning:

Min äldste son är bara fyra år och det vi letat efter nu var främst något att ha ”här och nu”. Jag landade i en Xbox 360 med Kinect. Hittills har jag hittat några olika Kinect-spel och ett antal bilspel. Jag hoppas även kunna skaffa några spel från Lego-serien. För yngre barn verkar det här vara huvuddelen av utbudet. Säkert finns det enstaka ytterligare spel som kan vara passande.

De flesta spelen till Xbox 360 liksom till de flesta konsoler är riktade till en äldre målgrupp. Det är när man är 10-15 år som man spelar spel mer på allvar. Sådana spel ser jag själv ingen poäng med riktigt. När mina barn kommer upp i den åldern kommer vi välja något modernare.

Jag ser en poäng med Xbox 360 och andra konsoler i den generationen att marknaden fullständigt svämmar över med begagnade grejer. Det är lätt att köpa saker billigt. Något nyare konsoler som Xbox one eller PS4 är fortfarande såpass aktuella att säljare inte börjat dumpa dem än. Det kommer förstås också att hända men det måste komma fler nya vassare modeller först.

Att köpa en Nintendo Switch eller liknande kunde säkert vara vettigt. För mig är dock det centrala att den procentuella rabatten mot nypris ska vara stor. För modeller som fortfarande säljs nya ser det inte ut så. Det funkar att spela spel på mobilen också.