Tack ![]()
En fem år gammal fyrkärnig cpu med hög strömförbrukning.
Förstår att de slumpas ut.
Okej, det var inte tydligt i något inlägg att du skulle använda den till streaming, skriva, kurser osv.
Men för 10 000 kr hittar du ingenting nytt som kommer hålla. Det du får för under 10 000 kr kan du du kanske spela på låga/medel inställningar för och om något år lägre än det.
Begagnat förslaget jag gav är din enda möjlighet att få det du vill ha. Annars får du höja budgeten.
Denna kostar 11000 kr. Det är det billigaste jag hittar. Annars råder jag dig att spara mer pengar.
Skaplig deal, CPU:n går på 3K & GPUn 4K. 3000kr för chassi, hårddisk, RAM & nätagg är inte lättaste att få ihop, plus operativsystem. Känner dock inte igen sajten?
något du provat?
Företaget ska ha funnits över 30 år.
På tal om 3000kr för att få ihop resten. Stor risk att det är skräp man aldrig skulle stoppa i om man byggde själv eller med hjälp av Inet?
Hej!
Rekommenderar Sweclockers. De är riktigt svårslagna när det kommer till den här typen av frågor =)
Det enda som var en mindre känd tillverkare var nättagget och chassi.
Var det något annat du tyckte såg konstigt ut?
10k kommer tyvärr inte räcka för att få något som klarar de senaste spelen på med höga grafikinställningar och bra flyt, än mindre säkrar för framtiden.
Du kommer behöva lägga minimum 20k för något som skulle klara de kriterierna.
Rekommenderar Inet och deras Taurus produkter, dom har alltid levererat bra stabila datorer till mig.
Lycka till.
Chassiet har ju mindre betydelse för funktion men nätdelen är ju rätt vital.
Såg att du inte ville ha en begangnad, men jag var i samma sits. Inte spelat på år och dar men hade varit kul att spela något ibland. Ville inte lägga så mycket pengar.
Hittade en med bra grejer som hade några år på nacken:
i7 9700k
2070 grafikkort
Betalade under 5 000 kr. Funkar hur bra som helst, väldigt nöjd med köpet.
Jag tror dina krav kan inte riktigt vara de senaste spelen?
Det grafikkortet hade för mig varit att spela på en potatis…
Jaa det är bara cs2 och age of empire 2 jag spelar. Men kan spela cs2 på Max med 180 fps. Dock när man kolla benchmark så presterar en 2070 bättre än 3050 och likvärdigt (lite sämre än 3060) som sitter i datorer som billigast 10 000 kr.
Jag kan spela de flesta spel på 1080p men såklart vill man spela högre upplösning och de allra tyngsta spelen så behöver man nog lägga minst 15 000 nytt.
Som jag och många andra redan sagt i tråden så räcker helt enkelt inte 10kSEK för en ny dator som klarar det TS anger. Budgeten eller önskemålen måste justeras.
Jag får tacka för den hjälp jag fått men moderator får gärna ta bort tråden. Det är lite synd att så få lyssnade ex att jag skrev att jag söker dator, ingen spelkonsoll, ny och inte begagnad, inte villa bygga ihop själv etc. Men vill ändå tacka för er tid och att jag fått några få förslag. ![]()
Jag måste säga att jag tycker du varit dålig på att lyssna till råden du fått. Många kommer med alternativa lösningar för att de grundpremisser du har satt upp inte går ihop sig.
Budgeten var inte tillräcklig för att uppnå kraven du beskrev.
Det verkar vara ganska vanligt med trådar som handlar om olika påhitt som inte fungerar i verkligheten. När TS blir upplyst om de uppenbart orimliga idéerna blir de som skrivit detta anklagade för att komma med dåliga råd. Det känns inte helt seriöst.
Att ställa frågor om ämnen man inte kan så mycket om är ju i sig inte fel. Jag har själv gjort det. Att jag då fått klart för mig att den bästa lösningen varit något helt annorlunda än jag tänkt mig är ju jättebra.
Har raderat ett par opassande inlägg!
Det finns ingen anledning att hetsa.
Väljer att låsa tråden så jag inte ser att det leder fram till något mer.