Oavsiktligt så är det nog så. Det är så sällan men i samma format och då blir det lite lurigt.
Tittar jag på TV4 så är jag van vid reklamen. Priset för att få kolla.
Tittar jag på Aktuellt så hade det känts jättekonstigt om ett avsnitt var sponsrat av Pravda, även om en del menar att skillnaden är hårfin
Du har inte trampar snett i min bok. Det var ett rätt intressant avsnitt med Coeli grabbarna som vi är vana vid. Jag vet inte varför sponsringen kom upp igen men jag har en stark misstanke att det beror är 1:34 ration (vi är ovana) och att detta avsnittet var lite mer reklam:ish för de pratade om nya fonden.
Jag är inne på samma bana som @axr att spottar är tydligare att skilja på innehåll mot reklam om det verkligen en spot, annan röst, annat visuellt i videon.
Dessutom tror jag att man kan ta in reklam bredare från olika företag i spottar utan att det sammanblandas med era åsikter och vad ni står för. Jag hade inte trillat baklänges om det kom reklam för ICA om veckans fläskkarré
Att gå från 1:34 som det varit i närtid till 1:8 hade nog inte landat väl Säg att 1:34 i princip är ok för dig (bolaget går runt/plus) så innebär det 2 reklamavbrott per timme. Inte så farligt i min mening. Dessutom har man lite vant sig med reklam i pod/vlog/Youtube reklam senaste åren. Samma taktik som på TVn. Tune out. Kolla mejlen. Gå på toa.
Jag lyssnar också på Kvalitetsaktiepodden där de har en längre spot per avsnitt någon minut in där de berättar om sina stående sponsorer tex Börsdata, ett fondbolag och ibland någon annan tillfällig sponsor. I deras fall hänger sponsorerna oftast samman med innehållet och deras filosofi. Inga problem för mig. 2 min reklam för 60-90 min innehåll.
Dock skulle jag hellre valt att ha en annan röst och en inspelad spot med en jingel före och efter för att göra det ännu tydligare, nu är det reklam.
Kanske bättre med ett par spottar per avsnitt och ni kan göra exakt vilka avsnitt ni vill och samtidigt plocka bort en hel del av sammanblandningsrisken. Ju tydligare man gör spottarna desto mindre risk för blow back.
Nu har jag också begåvats med en extremt selektiv syn och hörsel för jag per automatik filtrerar bort reklambruset. Det stör mig inte speciellt, varken spottar eller banners. I rimlig mängd och på ett rimligt sätt.
Jo, pop up banners retar gallfeber på mig eftersom man måste klicka bort skiten och inte bara skrolla.
Tror du får ta och göra en ordentlig marknadsundersökning bland oss med lite mock-ups så man kan känna på det (spottar, banners etc). Inte säker denna tråden ger dig alla svaren på vad som är bästa vägen framåt