Nu lider det mot vår/sommar och då vill man ju vara ute mycket. Men man bör vara försiktig med solen! Jag spelar väldigt mycket padel/tennis ute och ofta i bar överkropp om det är soligt. Mest för att det är härligt och för att jag är en person svettas kopiöst mycket, och plaskvåta t-shirts är inte så kul när man håller på i timtal… Däremot är det ju lite problem med solen och dosen UV ibland. Soliga dagar brukar jag kräma in mig mycket med hög solskyddsfaktor. Men det blir ändå lite för stora doser ibland, och så är det ganska drygt/kladdigt att smörja sig hela tiden. Därför har jag nu börjat fundera på såna där rashguards som surfarna använder sig av. Det vore skönt med riktigt tunn tröja som inte hänger och slänger när det blir blött utan sitter tajt som ett andra-skinn och andas men ändå skyddar överkroppen inklusive armar mot solen. Det får dock inte på något vis vara restriktivt mot rörelse då det ju är prio 1.
Jag tänker mig något sånt här.
Frågan/TLDR: Har nån testat rashguards och har någon input för bruk i racketsport ute? Är det en bra/dåligt idé? Förslag på bra modeller?
Ja ibland verkar det som att man bör vara riktigt “tuff och ball” om man ska använda rashguards
Då jag själv inte är så tuff och ball så hoppas jag ju på någon lite mer anonym modell. Eller kanske det är sommaren 25 det händer! Detta andra skinn med dödskallemönster skyddar mig inte bara mot solen utan gör mig även till en macho-gud på tennisbanan!
Vilka använder ni, har ni någon länk till och med?