Varför köper du skjortor?

(Obs! Denna tråden är ett aprilskämt mot Jan. Därför är den lite tramsig. Det finns en riktig tråd med annan rubrik här: Var köper du skjortor?)

Har konstaterat att några av mina skjortor hamnar i kategorin: pinsamma att bära. Således, innan jag går in på lokala Eton-butiken, frågar jag er i forumet om tips. :folded_hands:

Jag gillar vita skjortor som är av lite bättre kvalitet, gärna knapparna av en annan färg (tex svarta) och gärna med ett mönster på insidan av kragen. Inga maschettknappar, utan vanliga.

Typ:

Skjortor är mesigt. Jag tycker min nya T-shirt är mycket mer on point

7 gillningar

Haha, jag jobbade mycket hårt igår när jag i min pyjamas sprang runt och försökte fånga in grannens hund som rymt till vår tomt. Jag har slutat skämmas för min pyjamas åtminstone inför grannarna- det är ofta de får se mig sån :sweat_smile: Förstår ärligt talat inte det där med skjorta när pyjamas funkar i de flesta lägen, så skjorta är inget jag köper…

6 gillningar

Skjortor är för tunnisar, löneslavar och finanswannabies!

Äkta FIREaner bär nätbrynja, urtvättade tishor eller bara badbyxor :partying_face: :fire: :desert_island:

9 gillningar

Det finns de som går längre än badbyxor: jag har sett min granne mer än en gång i bara kalsongerna, när han exempelvis hämtat posten. Så det är han som inspirerat mig att våga vara mig själv lite mer.

7 gillningar

Bra där!

Nästa steg får man föreställa sig själv. Har ingen sett så har det inte hänt :wink:

3 gillningar

Vi har ingen officiell klädkod på jobbet. Det är egentligen bara i särskilda sammanhang som jag behöver skjorta. Jag kör på en blandning av enklare skjortor som jag tycker är sköna, till lite snyggare stickade tröjor.

Hur är det på Rikatillsammans-kontoret egentligen? Är det @Oliver.Allemog som sätter standarden? I så fall förstår jag att du kämpar med den här frågan @janbolmeson! Men jag tänker nog att du får hitta din egen väg för du blir aldrig ung som Oliver igen.

6 gillningar

Min garderob och kunskap gällande skjortor är högst begränsad.

Mina systrar har ju sagt det här till mig ett antal gånger:

Ska du ha på dig det där? :thinking:

6 gillningar

Frågan är definitivt relevant.

Varför köper jag skjortor?

Det blir alltid samma sak…

Jag är supernöjd med mitt inköp, använder skjortan, tvättar den, hänger in den i garderoben för att därefter dissa den.

Jag ser den som ful, skrynklig och sliten.

Dessutom obekväm och för liten.

Ingen stryker den.

Ingen tycker om den.

Ingen vill veta var jag köpt min skjorta…

:necktie:

5 gillningar

Jag gör ju inte det - klädstoppstråden hålles högt. Skjortor är för löneslavar på hamsterhjulskontor! :zany_face:

Är min webbkamera igång?! :scream:

10 gillningar

Det där är kod för är du helt slut? / har du ingen koll? / vad annat kan vara fel?

:wink:

2 gillningar

Okej, det förklarar ju missnöjet :light_bulb: Tack för att du avkodar otydligheten!

2 gillningar

Lösningen är helt enkelt att vara eller spela ovetande och få hjälp från expertisen. Oftast fru eller systrar.

2 gillningar

Ett tips kan vara att läsa denna för att få lite mer inspiration och vägledning.

1 gillning

Det där säger min hustru till mig varje dag!

Get used to it young man… :wink:

7 gillningar

Svar

Ja. Skit du i det förresten!

Och hela den veckan får man sova på soffan :joy:

6 gillningar

Ja, Ja? eller möjligen Ja! är godtagbara svar med klar fördel för Ja med frågetecken.

Den där sista biten efter ja i citatet brukar sällan förbättra situationen :slight_smile:

3 gillningar

Eventuellt kan man testa att byta ut ordet “skit”. Jag kan se en viss koppling till ilska med det ordet. Blev lite smått irriterad på min röstassistent till bil-GPS:en häromdagen. Hon vägrade lyssna på vilken adress jag ville lägga in, så jag avslutade lite barnsligt med ett “skit ner dig”, varpå jag fick mycket bryskt tillbaka “du talar inte till mig på det sättet” :joy:

4 gillningar

Förklaring :backhand_index_pointing_down::joy:

https://rikatillsammans.se/forum/t/varfor-koper-du-skjortor/119790/62?u=jfb

4 gillningar

När jag tänker efter så är bomullstyget som skjortor är sydda i jäkligt bra att torka glasytor med, ger inget ludd eller så. Mycket bättre än vanliga kökshanddukar och så. Så ni som vanligtvis inte köper skjortor kan jag ändå rekommendera er ett skäl att göra det iaf. Jag har fått mina gratis från jobbet. Jag gick efter några år med skjorta över till piké istället- så nu får de gamla skjortorna agera putsdukar!

2 gillningar