Finns det några f1 intresserade här? Vad tror ni om säsongen? Ska ni kolla på något race? Själv ska jag till Redbull Ring i sommar (som Mercedes fan😅). Nån annan som varit där med några tips?
Söker mest om det finns några formel 1 fantaster i forumet!
Ja precis, 2h från Wien. Vi åker med BE resor så man får transfer med dem. Men tycker banan är rätt trevlig, dessutom är det sprinthelg den veckan nej men den är relativt billig också att åka till så tyckte att den var prisvärd. Passade bra med semestern också!
Brukar tittta varje racehelg, inte lika spännande denna säsong dock.
Var i budapest förra sommaren och såg racet, riktigt häftig upplevelse, riktigt härlig stad.
Nu har det ju bara gått ett race…. Nej men man får hoppas att Rb och Max inte blir lika dominanta hela säsongen. Tror dock att det kan bli spännande under dem. Merc, Aston Martin, Ferrari och Mclaren kan nog ha en härlig kamp!
Oj, riktigt expert. Jag har bara gett mig in i formel 1 och indycar ( kul med svenskarna). Men måste nog säga att jag är mest intresserad av f1. Kanske börjar följa mer med åren!
Håller på Sainz sedan något år tillbaka. Nu när Kimi är borta. Hoppas han kan leverera i år så han får en styrning även från nästa år. Gillar de flesta förare faktiskt. Alla har sina bra egenskaper. Kanske inte Stroll och Sargeant då.
Säsongen kommer domineras av Verstappen, det intressanta blir vad som händer där bakom.
Som partisk merc fan hade jag nog ändå hoppats att han stannade kvar, hade varit riktigt mäktigt med en till vm titel för det stallet. Men sen förstår man väll, vem vill inte köra för Ferrari?
Tror att drömmen är att vinna i en Ferrari. Äldsta teamet liksom. Merca kom in tidigt men har hoppat in och ut och har därför bara en femtedel av Ferraris antal GP-race
Men visst, att vinna för ett konstruktörsteam är väl stort. Att vinna för en läskeblask känner jag inte något för.
Jodå, är f1-intresserad. Har nog inte missat något lopp under 2000-talet. Varit på några race, Shanghai 2006 när Schumacher tog sin sista vinst. Sao Paulo 2008 när Hamilton snuvade Massa på titeln. Sen lite mer ohistoriska lopp på Hockenheim och Barcelona.
Är numera van f1tv-nyttjare. Billigare och bättre än Viaplay Motor. (för att få in lite ekonomi i inlägget)
Kollar varje lopp sen några år, men aldrig varit iväg på något race, men vore kul att göra med familjen, men kostar en del.
Ni som varit iväg, vad har en helg gått loss på med allt?
Här hemma är vi RB-fans, men inte roligt när de är för dominanta, så intresset har börjat skifta mot andra team. 2021 var ett roligt år då varje race var helt öppet vem skulle vinna, nu lämnar Verstappen övriga fältet på första varvet och så får man se kampen om andra plats istället.
Men i år hoppas jag verkligen att det går bra för McLaren, gillar både teamet och förarna, men även kul när alonso får stå på pallen.
Gillar inte Mercedes (framförallt inte den extremt dryge Toto) och Hamilton, men unnar gärna Russel en vinst då och då.
Ferrari lite vilket som. Hellre dem än Mercedes, men som sagt, McLaren är dem jag hejar på mest i år.
Som dricka föredrar jag att dock Monster, vilket är lite ironiskt med tanke på vilket team och förare de sponsrar…
Hoppas även Ricciardo kan få till några bra lopp i år.
Ungern är nog klart billigast. Jag var där 2016. Flög med Wizz Air och stannade i Budapest en vecka. Tror tutti med hotell, F1, flyg, mat och dryck landade på 8-9k på den tiden.
Abu Dhabi i jämförelse kostade nog runt 40k för en vecka 2018
Jodå F1 följs intensivt varje helg, visst känns det som Max kommer vinna alla lopp men jag tycker det är kul och spännande ändå.
Förutom F1 så följer jag Indycar och det kör ju igång till helgen i St Pete med 3,5 svensk på gridden.
Förutom dessa serier så är nog mitt största intresse riktat mot Nascar, spännande varje lopp och omöjligt att tippa rätt på vem som ska vinna loppen
Dessutom är det ju 3 olika varianter (Truck, xfinity och Cup) och de kör varje helg typ från februari till november så man har att göra😅