Spring till kullarna!

Jag klev som ni vet av i höstas. Mest kassa på räntekonton nu i väntan på den riktiga rean om ett år.

Alla bör sälja så fort det bara går för det pris de får och hacka i sig förlusterna.
Stormen kommer kosta er som är långsamma ut ur lånecirkusen, spring till kullarna spring fort!
Sist ut betalar dyrast.
Just keep buying beteendet kommer kosta.

Just keep buying :money_mouth_face: :moneybag:

3 gillningar

Glad att jag hann se detta innan det var för sent! :heart: Lagt säljorder på rubbet.

12 gillningar

Tråkigt att höra att du har missat höstens/vinterns uppgång på 20 procent då. Vilket datum ska man köpa igen?

10 gillningar

Kööööp! När folk tror att det kommer blir slakt, då är bäst köpläge!

6 gillningar

John_Bauer_1915

4 gillningar

Ja, säkrast köpsignal är när Di varnar. När de skriver att börsen ska upp x procent är det dags att sälja.

Eller så fortsätter man köpa tills det finns nåt roligare att hitta på :slight_smile:

2 gillningar

Typiskt att rean nu i vår sköts upp ett helt år :confused: Vet du varför den ställdes in?

7 gillningar

Nej nej. Aftonbladet rubriken ”Inger förlorade allt på börsen - köp aldrig mer aktier”. Give away att man är på botten då :joy:

4 gillningar

Sådana här SPAM inlägg kan man ganska ofta läsa på speleberoende BS Börssnack :joy::grin: . Tur att det förekommer inte så ofta på RT bloggen :wink:

2 gillningar

“Be greedy when others are fearful,
Be fearful when others are greedy”

6 gillningar

/ Warren B

2 gillningar

Menar du allvar?

Om vi säljer rubbet nu. När ska vi köpa in oss igen? Eller ska vi låta vårt kapital ätas upp av inflationen på 10% tillsvidare?

Lär oss.

1 gillning

Jag är också 100% utanför börsen för tillfället :joy:. Det måste vara mina fondbyte som spökar igen :face_with_hand_over_mouth::wink::partying_face:

7 gillningar

Haha jag sålde också mina Avanza Emerging Markets. Satan va tid det tar…

2 gillningar

Pga detta byter jag ut Nordnet Offensiv som tar evighet köpa/sälja och köper rubbet Swedbank Robur Access Global som uppdateras dagligen :person_tipping_hand: . Långsiktigt har set ingen betydelse men störande när Nordnet One uppdateras 2 dagar i efterhand samtidigt som jag har svårt att leva utan global indexfonden :joy: .
Nu sabbade jag TS utmärkta inlägg med mina privata ISK bekymmer . :face_with_hand_over_mouth:

1 gillning

Vad pratar du om? Det är ju nu man ska köpa.
Jag vet inte vad du är rädd för? Det är småbanker som lever farligt. Så länge det inte smittar av sig till stora banker kommer vi inte se speciellt stora nedgångar,snarare uppgångar är min gissning. Jag ligger kvar och köper när det nu går ner. Jag köper för jag vet inte hur börsen kommer gå i framtiden.

2 gillningar

Jag säljer bara när @janbolmeson likt den 9 januari 2022 uppmanar oss att skala av lite vinst :smiley: Nostradamus :sunglasses:

3 gillningar

Var inte det ett av dina argument för att byta till Nordnet One? :stuck_out_tongue: Att det var bra att det uppdaterade så sent så du slapp fundera på det? :stuck_out_tongue:

5 gillningar