Hej, jag undrar:
Är det möjligt att förhandla ner räntan hos Stabelo, eller har alla samma?
Någon som har erfarenhet?
Hej, jag undrar:
Är det möjligt att förhandla ner räntan hos Stabelo, eller har alla samma?
Någon som har erfarenhet?
Hej och välkommen! Stabelo kör samma ränta för alla så det finns inga förhandlingsmöjligheter mig veterligen.
Stabelo har fasta räntor så inget förhandlingsutrymme där.
Dock så erbjuder de 10 punkter (0,1%-enheter) rabatt om man bor i en bostad som har energiklass A eller B.
Sen finns det även en del andra aktörer där räntan inte är förhandlingsbar men där storleken på lånet och belåningsgrad ger olika ränterabatter.
Tusen tack för infon!
Det är 10 baspunkter rabatt om lånet är tecknat hos Stabelo via SPP istället för hos Stabelo via annan samarbetspartner.
På tal om Stabelo kan jag tipsa om det senaste avsnittet i Kapitalet där de går igenom väldigt mycket tekniskt nörderi kring bolånemarknaden med Stabelos grundare (Spotify). Ganska intressant lyssning där de bland annat går in på hur Stabelo finansierar bolån på annat sätt än hur storbankerna gör det traditionellt, samt hur Stabelo faktiskt tjänar pengar (spoiler: de tjänar lika mycket oavsett din räntesats).
Håller med! Djupare avsnitt än vad jag vågade hoppas på
Nedladdat och subscribat i podspelaren. Tack Anton!
Såg också precis att SPP har 10 punkters rabatt hos Stabelo som någon annan redan har påpekat.
Tack för tipset, det hade jag inte sett innan.
Har dock ingen engagemang hos SPP men de är relativt stora så är säkert ett antal här på forumet som är kunder där.