Stanna eller gå?

Det stämmer väl inom vissa grenar. Du kanske skulle söka dig mot 2nd eller 3rd line i support eller så. Extremt vanligt med hemarbete efter inlärning.

1 gillning

Låter som en dålig deal, jag testade att jobba 2 skift i en månad och hatade det totalt. Lovade mig själv att aldrig göra det igen. Förstår intr hur folk med barn får det att fungera.

Sen ska du gå in på pensionsmyndigheten och kolla hyr den lönesänkningen kommer påverka din pension.

Sen förstår jag att avståndet hägrar, kanske går det att förhandla upp lönen?

1 gillning

Kontinuerligt 2-skift är enligt mig den bästa skiftformen och slår dagtid alla dagar i veckan.

1 gillning

Tack för tipset :+1:

Tack för ditt svar. Jag kan absolut tänka mig att gå ner i lön om jag får jobba i staden där jag bor, alla dagar i veckan.
Hade samma tankesätt som dig innan barnen kom, att då brydde jag mig inte för när jag kom hem. Nu vill jag mestadels komma hem fort. Lösningen idag är att jag fått godkänt att lämna jobbet mellan 14-15 för att få en kväll med familjen och kunna hämta barnen i en dräglig tid :slight_smile:

Tack för alla kommentarer! För de som är intresserade så kommer jag efter mycket om och men, vägt för- och nackdelar, välja att stanna kvar. Tyvärr är det för mycket på minuskontot där framförallt barnen kommer i kläm när det blir skitgång, det är inte värt det för min del.
Fokus kommer istället att ligga på att försöka söka sig till byn jag bor i, inte det enklaste men det får ta lite tid helt enkelt. :pray::slightly_smiling_face:

4 gillningar