Av de vanliga svenska bankerna (som fungerar med automatiskt bankkoppling med Bokio/Dooer), så är väl Swedbank billigast per månad(100kr/månad)? Alla banker tar ju ocker-start-avgifter (1500-2500kr) dock…
Direktpension är ett specifikt sätt att avsätta pension på, som kräver en lite krångligare bokföring för att det ska vara lagligt korrekt för företaget att ta tillbaka den (om man är ensam ägare i bolaget) för att istället använda pengarna i bolaget istället för att betala ut dom som pension…
Jag har inte skapat något testkonto men jag har sett på deras FB sida att det inte går att lägga till egna konto i kontoplanen och att deras “minimala” kontoplan inte har just direktpensionsdepå konto, men måste kolla med Intervenia om det går att lösa imorgon…
Annars ser dooer otroligt enkelt och smidigt ut, svårt att se att något kan konkurrera med det om man är egenföretagare…
Om du har någon kontakt inne på banken så är jag säker på att dom kan både kasta startavgiften i papperskorgen och ge dig gratis konto under en specifik tid. Annars är det bara att tacka för sig och säg att då ska gå till en namngiven konkurrent…
Aah, okej, då kanske det inte är relevant för min del. Så länge det traditionella sättet gällande pensionen funkar så duger det nog för mig!
Tusen tack för dina kvalitativa svar! Ja lär mig mängder nu på en kort tid känner jag

Huh, visste inte att de var så enkla att pruta runt med
De kanske skulle gå med på att skita i start-avgiften om man byter från sin nuvarande bank, med löne-konto osv, till dem istället? Det är isf mycket värd att gå in på de olika svenska bankernas kontor och börja förhandla ![]()
Handelsbanken verkar ha ett gediget paket inklusive kort och lite annat för 1250 per år.
Vill man köra egen firma kostar deras paket för det 600 per år.
Här finns att välja om man vill ha ut maximalt med dooer… kan tom va värt att betala årskostnaden om det fungerar så bra som de påstår att det gör…
Yepp!
Tror att Dooer + Swedbank (billigast av de bankerna?) är den kombon jag ska prova. Annars är det nog Bokio + Revolut som gäller, om det skiter sig med Dooer! ![]()
Berätta hur det är när du testat!
Jag snubblade bara in på deras sida vid förra bokslutet och tyckte den är likvärdig årsredovisning onlines lösning, allt ingår som du nämnde, dvs jag lyckades få en komplett årsredovisning. Även skatteberäkning eftersom jag inte hade bokfört skatten. Minns inte allt förutom att det var hyfsat okomplicerat.
Protokoll för årsstämma finns att ladda ner gratis på edeklarera ser jag, men det anser jag vara överflödigt i ett enmansbolag eftersom det ändå inte behöver lämnas in.