Hej!
Jag startade eget för ett antal veckor sedan. Detta är något som jag har drömt om länge.
Jag gillar att lära mig nya saker, problemlösning och att bygga upp saker. På jobbet (inget tekniskt) är jag den som är “duktig”, som snabbt lär sig, som hjälper andra och som får saker gjort.
Jag har skrivit affärsplan, börjat bygga en enkel WP-hemsida, skaffat fortnox, läst på om bokföring, samlat massvis med ideer och länkar till “nyttiga” hemsidor och artiklar…
Men nu sitter jag här och märker att jag fastnar i mina egna tankar, att jag inte kommer igång med själva kärnverksamheten! Dvs min produkt/tjänst. Istället byter jag färg och typsnitt på hemsidan eller läser här på forumet. ![]()
Det finns plötsligt en hög tröskel som jag inte lyckas ta mig över. Börjar tvivla på mig själv. Blir rädd för att någon ska sno min idé eller kopiera min produkt (innan jag ens börjat
). Funderar hundra gånger över olika former för att sälja något som inte är färdig än.
När jag försöker prata med nära och kära om detta säger de (i all välmening) oftast något i stil med “Orolig? Näää… du som brukar vara så duktig! Det kommer säkert gå jättebra!” vilket såklart inte hjälper mig.
Finns det några kloka människor här som har varit i samma sits? Hur gör man för att komma vidare?